نوروز1399
نوشته شده توسط : اندرزگو

زمان تحویل سال 1399
لحظه تحویل سال 99 هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران :
لحظه تحویل سال 99 : ساعت 7 و 30 دقیقه و 30 ثانیه
روز تحویل سال 99 : روز جمعه 1 فروردین 1399 هجری شمسی
مطابق 25 رجب 1441 هجری قمری
و 20 مارس 2020 میلادی
Friday, March 20, 2020

لحظه تحویل سال ۹۹ و حیوان نماد این سال چیست ؟

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری می‌گویند.

نوروز به عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده‌است و با رنگ و انگ ویژه، شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوندگر افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود. ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌دانند و بر این باور هستند که در نوروز، همزمان با طبیعت، باید روزگار نو و جدیدی را با روان و نگرش نو، در تن‌پوش تازه ای آغاز کنند.[1]

خوشگذران،‌ گمراه كننده و خودخواه
موش با ويژگي هاي جذابيّت و خشونت زاده شده است و در نگاه اول، شوخ طبع و متعادل به نظر مي رسد؛ اما فريب او را نخوريد؛ چون خشونت و نا آرامي در پس اين چهره خونسرد پنهان است. اگر مدتي با او همنشين يا همسفر شويد، به پريشان حالي، عصبانيت و تند خويي او پي خواهيد برد.

موش هميشه آشفته، ناراضي و گاهي عصبي است و همواره بنا را بر گله و شكايت مي گذارد.

موش فعاليت گروهي را دوست دارد، اهل معاشرت و اجتماعي است؛ اما چون اغلب اطرافيانش اهل هياهو و ياوه گويي هستند، دوستان كمي دارد. او موجودي تودار است، عادت به خودخوري دارد؛ لذا به كسي اعتماد نمي كند.

افزون بر اين ها،‌موش نيك بخت و فرصت طلب است و همواره از همه چيز و همه كس به نفع خود استفاده مي كند. او پدر و مادر، دوستان و نزديكان،‌داراي خود و ديگران و حتي جذابيت فوق العاده اش را براي رسيدن به اهداف خود وسيله قرار ميدهد.

موش نمي تواند ميل به قمار بازي و پرخوري را در خود مهار كند؛ ولي البته وجود اين حالات را انكار مي كند. هر چند سرزنده به نظر مي رسد؛ ولي در اين ترس به سر مي برد كه روزهاي پيري اش را چگونه بايد بگذراند. با وجود اين كه هميشه در زمان حال زندگي مي كند،‌ براي دوران كهنسالي خود خيال هايي دارد.

خانم موش ها نيز معمولا به ذخيره سازي بيش از حدّ مواد غذايي مي پردازند؛ هر چند به دليل پرخوري،‌تمام آنها را خيلي زود مصرف مي كنند. هميشه مي توان آنها را در تقّلا براي خريد كالاهاي تجملي و غير ضروري به اميد سود بردن، ديد.

موش اغلب خيالباف و گاه خلاق است. او در عيب جويي سر آمد همه است و ديگران دوست دارند به نصايحش گوش فرا دهند اما با زياده روي او، از اين ميل و رغبت كاسته مي شود. حتي بعضي موش ها چنان فريفته اين اشتياق شنوندگان مي شوند كه در نهايت همه چيز را نابود مي كنند.

موش گاهي بي چشم و رو و پست؛‌ولي در عين حال راستگوست. او هر كاري را تا پايان دنبال مي كند؛ حتي اگر بداند كه شكست خواهد خورد و پاياني تلخ در انتظار اوست. اگر بتواند بر احساس نارضايتي هميشگي و علاقه بيش از حد خود به ابن الوقت بودن غلبه كند، موفق خواهد بود.




:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: