نوشته شده توسط : اندرزگو

کسی که حرف غيرمنطقی و بيهوده ای بزند و با لج بازی روی حرف خودش پافشاری كند ، می گويند " مرغش يک پا دارد "

فرمانرواي جديد​​​​​​​ي به شهر ملا نصرالدين آمده بود و هريک از بزرگان شهر مجبور بودند طبق آداب و رسوم آن زمان ، به ديدن حاکم بروند و برايش هديه اي ببرند . ملا نصرالدين اين کارها را دوست نداشت . اما هرچه بود ، او هم يکي از بزرگان شهر به حساب مي آمد و بايد به ديدن حاکم جديد مي رفت . ملا نصرالدين به همسرش گفت : " يکي از مرغهاي خانه را بگير و بپز تا براي حاکم ببرم ." همسرش مرغي را خوب پخت و در سيني بزرگي گذاشت . دور و بر آن را با سبزي و چيزهاي ديگر تزئين کرد و بعد پارچه تميزي روي غذا کشيد و به دست ملا نصرالدين داد . بوي مرغ ، دل ملا نصرالدين را برد و با خود گفت : کاش حاکم جديدي نداشتيم که مجبور باشم اين غذاي خوشبو و خوشمزه را براي او ببرم . اگر اين جور نبود ، الان با همسرم مي نشستيم و يک شکم سير غذا مي خورديم . اما چاره اي نبود . ملا نصرالدين سيني غذا را روي دست گرفت و به راه افتاد . در راه دو سه بار سرپوش غذا را برداشت و به مرغ پخته نگاهي انداخت . گرسنه اش بود . حتي اگر گرسنه هم نبود ، مرغ توي سيني بدجوري وسوسه اش مي کرد .

فکرهاي جورواجور درباره سهيم شدن در آن غذا از ذهنش مي گذشت . خلاصه بوي خوب غذا کار خودش را کرد و ملا نصر الدين ديگر نتوانست قدم از قدم بردارد . سرپوش غذا را برداشت و يک ران مرغ را کند و به دندان کشيد . لب و دهنش را که پاک کرد ، با خود گفت : اين چه کاري بود من کردم ؟ حالا اگر حاکم بپرسد يک لنگ مرغ چه شده ، جوابش را چه طور بدهم ؟ کاش برگردم و فردا با مرغ پخته ديگري به ديدنش بروم . کمي با خودش فکر کرد و به اين نتيجه رسيد که همان مرغ را به حاکم هديه دهد . 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

در زمان های دور حاکمی با لباس مبدل برای سرکشی و درک اوضاع به میان مردم می رفت. از قضا روزی از محلی می گذشت، سه مرد با هم در حال گفتگو بودند حاکم از آنان اجازه گرفت تا لحظه ای در کنارشان باشد.

یکی از مردان گفت آرزو دارم فرمانده لشگر کشورم باشم، دومی گفت من دوست دارم وزیر دارائی کشور باشم و سومی آهی کشید و گفت شنیده ام حاکم همسر زیبائی دارد مثل ماه ای کاش می شد من شبی را در کنار همسر حاکم می گذراندم.

حاکم که کناری نشسته بود پس از شنیدن آرزو های آنان از جمع خداحافظی کرد و به محل حکومت خود برگشت. دستور داد که آن سه نفر نزد او بیاورند. حاکم به آن ها گفت یکی از ماموران من در کنار شما بوده و آرزو هایتان را شنیده من هم دوست دارم آن ها را برآورده کنم.

نفر اول را فرمانده لشگر کرد، نفر دوم را وزیر دارایی و به نفر سوم گفت زن داری، او تایید کرد سپس حاکم به او گفت فردا شب را می توانی در کنار همسر من باشی. آن شخص که ترسیده بود به حاکم گفت غلط کردم خودم همسر دارم اما حاکم گفت نه امروز استراحت کن تا فردا شب.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

می‌گویند که روزی کاروانی ایرانی برای فروش کالاهای خود عازم دیاری بیگانه بود. در قدیم‌الایام کاروان‌ها از دست راهزنان که هر آن و لحظه، شبیخون می‌زدند و اموال و کالای کاروانیان را به غارت می‌بردند، در امان نبودند.

اما کاروان ایرانی خود را به سلامت به مقصد رساند و کالای خود را فروخت. در راه بازگشت به کشور، این کاروان در دام راهزنان گرفتار آمدند و تمام اموال و دارایی‌شان و حتی اسب و شتری که بر آن سوار بودند هم به غارت رفت و به تصرف راهزنان درآمد.

کاروانیان هرچه عجز و لابه کردند تا راهزنان را از غارت اموال خود منصرف کنند، نشد. چون راهزنان اصلا زبان فارسی بلد نبودند.

در میان کاروانیان فرد حکیمی هم حاضر بود. گوشه‌ای نشسته و نظاره‌گر این اتفاق بود. تاجران کاروان نزد او آمدند و از او خواستند تا با راهزنان صحبت کند. شاید که جمله یا حرف حکیمانه و پندآموزی بزند و با زبان و حرف‌های خود دل راهزنان را به رحم آورد.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

تابحال خواب خود را فراموش کرده اید؟ آیا دچار بختک شده اید؟ خوابهای رنگی چطور آیا تا بحال دیده اید؟

در این پست ۱۰ موضوع جالب در مورد خواب دیدن را عنوان نموده ام.

خواب دیدن افراد نابینا
کسانی که بعد از تولد نابینا می‌شوند می‌توانند تصاویر را در خواب ببینند.

افرادی که نابینا به دنیا می‌آیند نمی‌توانند در خواب تصاویر را ببینند، اما نابینایان خوابهایی به شفافی افراد بینا دارند.

که البته شامل حواس پنج گانه دیگر مثل شنوایی، چشایی، بویایی، لامسه و حتی عواطف حسی است.

تصور کردن این امر برای انسانهای بینا مشکل است اما احتیاج بدن به خوابیدن به قدری زیاد است.

که  می تواند به طور مجازی تمامی موقعیت های فیزیکی را تا مرحله به وقوع پیوستن آن به کار گیرد.

۹۰% خوابها فراموش می‌شوند
نیمی از رویاها در همان ۵ دقیقه اول پس از برخاستن از خواب و ۹۰% آنها پس از ۱۰ دقیقه فراموش می‌شوند.

یک روز صبح، شاعری معروف به نام ساموئل تیلور کلریج با یک رویای خیلی عجیب و غریب ( بر اثر استعمال مواد مخدر) بیدار شد.

کاغذ و قلم را برداشت تا هرچه در خواب دیده بود را یادداشت کند. این اثر “کوبلا خان” تبدیل به یکی از اشعار معروف انگلیسی شد.

شعر او در بیت پنجاه و چهارم به وسیله ی فردی از شهر پارلاک قطع شد. کلریج قصد داشت شعرش را ادامه دهد.

ولی نتوانست بقیه خوابش را به یاد بیاورد، این اثر هیچ وقت کامل نشد.
یک مورد عجیب و غریب دیگر داستانی برخاسته از خواب به نام “دکتر جکیل و آقای هایدویلست” اثر رودبرت لوییس استیونسون بود.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

واقعيت اين است که بسياري از ما، در برهه‌هايي از زمان، درگير حس‌هايي منفي از اين نوع مي‌شويم و از خودمان و وضعيتمان گله داريم و نمي‌دانيم که چگونه از حال بد به سوي حال خوب قدم برداريم؛ اما آيا مي‌دانيد که براي رسيدن به يک حال خوش و فرار از اين احساسات منفي، تنها يک دقيقه زمان نياز است؟ يک دقيقه زماني که بايد به خود اختصاص داد؟ کافي است که يک دقيقه توقف کنيد، نگاه کنيد و خوب گوش بدهيد و سپس از خودتان بپرسيد که بهترين کاري که اکنون مي‌توانم انجام بدهم، چيست، و سپس به آن چه عقلتان حکم مي‌کند، گوش بدهيد.

باور کنيد گاهي با يک حمام کردن مي‌توان حس خوبي را تجربه کرد و خوشحال‌تر شد و سپس دنيا را طور ديگري ديد. شايد در اوج خستگي و کلافگي، فقط کافي است که گوشۀ خلوتي را پيدا کنيد و روي زمين بنشينيد و پاهايتان را دراز کنيد و چشم‌هايتان را ببنديد و آرام نفس عميق بکشيد و يک دقيقه براي خودتان وقت بگذاريد. يک دقيقه اجازه دهيد که به هيچ چيز جز خودتان فکر نکنيد تا بتوانيد از «خودتان» کمک بگيريد. اکثر اوقات، وقتي ما عصباني، نگران، خسته يا مضطرب هستيم، براي اين است که به خودمان توجه نمي‌کنيم. ما اجازه مي‌دهيم که شرايط و محيط اطرافمان، روحمان را درگير احساس‌هاي منفي کند و خودمان را اين وسط فراموش مي‌کنيم. ما نگران حرف و قضاوت ديگران هستيم و نظر آنها برايمان مهم‌تر از حس و حال خودمان است و کم کم علايق خود را در پس خواسته‌هاي ديگران قرار مي‌دهيم؛ در حالي که اگر فقط يک دقيقه فارغ از اين دغدغه‌ها به خودمان بينديشيم، راهکارهاي خوبي را پيدا خواهيم کرد. ما بايد در آن يک دقيقه، صادقانه فکر کنيم که به راستي چه چيزي ما را شاد مي‌کند و به چه نياز داريم (توجه داشته باشيد که نياز داشتن با خواستن فرق دارد) و چه چيزي براي ما بهترين است (نه اينکه ديگران چه چيزي را براي ما بهترين مي‌دانند).



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

البته اين به معني آن نيست که ما برنامه‌اي نداريم يا خود را براي آينده آماده نمي‌کنيم. ما تمام اين امور را مي‌توانيم انجام دهيم و در عين حال از هر لحظه هم لذت ببريم؛ درست به همان شکلي که بر ما آشکار مي‌شود؛ به طور مثال، اگر هدفمان اين باشد که هر روز براي آمادگي در آزمون سراسري تست بزنيم، مي‌توانيم اين کار را  در حالي انجام دهيم که از فرآيند تست‌زني لذت ببريم؛ نه اينکه دايم به اين فکر کنيم که: «آيا اين تست يا مشابه آن در کنکور خواهد آمد و اگر تستي مشابه اين تست در کنکور بيايد، من مي‌توانم به آن پاسخ بدهم؟» يا مدام کتاب تست را ورق بزنيم و از حجم باقي مانده غصه آن بخوريم. 

زماني که ما خودمان را براي زندگي در لحظه آموزش مي‌دهيم، خود را در آن لحظه فرو مي‌بريم و زيبايي آن را کشف مي‌کنيم. ما ياد مي‌گيريم که روي انرژي خود، تمرکز کرده و آن را مديريت کنيم. حتي زماني که استراحت مي‌کنيم، بايد آن لحظه را مزه مزه کنيم. انجام اين کار به ما فرصتي براي دوباره شارژ شدن، دوباره تازه شدن و پيدا کردن شفافيت مي‌دهد.

اگر ياد بگيريم که از فرايند درس خواندن لذت ببريم، از اين همه نگراني، ياس و اندوه رهايي خواهيم يافت و آگاهانه، مسؤول و هدفمند زندگي خواهيم کرد و بهره‌وري از مواهب الهي و لذت بخشي زندگي را بيشتر احساس مي‌کنيم.

وقتي ما در گذشته زندگي مي‌کنيم و مدام براي اشتباهاتمان آه مي‌کشيم يا از برخوردي که با ما شده است، گله داريم، اجازه نمي‌دهيم که تجارب دردناک و اشتباهات پيش آمده يا روزگار سخت، بگذرند؛ در واقع، ما خود را به درک حال و آينده‌اي مشابه محکوم مي‌کنيم. ما بايد بپذيريم که نمي‌توانيم گذشته را تغيير بدهيم. زندگي در لحظه، به معني آن است که اجازه بدهيم گذشته عبور کند و به آينده اعتماد کنيم. اگر ما مثبت بين بوده و به زمان حاضر خوش بين باشيم، آينده ما نيز مثبت و اميد بخش خواهد بود



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

 داستانی معروف در مورد یک کشف علمی که در قرن نوزدهم اتفاق افتاده است، قدرت تجسم ذهنی انسان را به خوبی توضیح می دهد. ککوله شیمی دان معروف آلمانی ماه های زیادی را صرف حل مسأله دشوار و پیچیده ی ساختمان شیمیایی بنزن کرد. در غروب یک روز تابستانی او در ذهن خویش اتم های در حال رقص را تجسم کرد. او به دقت طرح کلی آن تصویرهای ذهنی را کشید. بعد از آن، وقتی او در کنار بخاری خوابیده بود، یک بار دیگر اتم ها در حال رقص، مقابل چشمانش ظاهر شدند. چگونگی قرار گرفتن اتم ها در کنار یکدیگر مانند مارهای چمباتمه زده ای بود که هر مار دُم مار دیگر را در دهان گرفته باشد.

ناگهان او به این نتیجه رسید که ساختمان اصلی بنزن هم باید حلقه ای شکل باشد. استفاده از تصویرهای ذهنی در تفکر، می تواند وسیله ی کمکی بسیار مهمی برای همه ی جنبه های برنامه های آموزشی مدرسه باشد. به طور مثال در یادگیری زبان به عنوان محرکی برای تخیلات، در ریاضی برای تقویت درک مفاهیم هندسی و فضایی، در طراحی و تکنولوژی به عنوان مدل های تجسمی، در علوم به عنوان استعاره هایی برای فرآیندهای پیچیده و در هنر به عنوان نمایش درونی تجربه ی خلاقانه به کار گرفته شود.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

شما به عنوان اولین مربیان کودک، شوخی و طنز را بخشی از زندگی روزانه خود قرار دهید و برای ایجاد زمینه شکوفا شدن استعدادهای شوخ طبعی کودکانتان تلاش کنید نه اینکه تحمیلی برای طنز پرداز شدن کودک خود باشید.

شادی رایگان نیست، خانواده ها باید بهای لازم را برای شوخ طبعی کودکانشان بپردازند به این ترتیب که، در گفتگوهای محاوره ای و روزمره خود از طنز استفاده کنند و نگرش طنز را نیز در خود تقویت کنند. برای کسب شوخ طبعی باید تلاش کرد. شما با پرورش مهارت شوخ طبعی نگرش مثبت را در وجود کودکتان تقویت می کنید و به رشد خلاقیت او کمک می کنید.

لازم به ذکر است، نکته حائز اهمیت در پرورش شوخ طبعی، سن کودک است. قطعا آنچه برای یک کودک نوپا جالب است برای کودکی در سن بالاتر جالب و خنده دار نخواهد بود. شما به عنوان یک پدر و مادر آگاه باید اطلاعات و دانسته های خود را در این زمینه بالا ببرید و از شوخی هایی متناسب با سن کودک خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از شوخی های تصویری، شنیداری و گفتاری و دیداری همچون؛ نمایش، پانتومیم و فیلم، رادیو، کتاب های متنوع و ... متناسب با درک و موقعیت سنی کودکتان استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو


منظور از جامعه ستیزی مقابله و مخالفت با ارزشها و هنجارهای اجتماعی است. اما اختلال روانی به نوعی بیماری روانپزشکی اطلاق می گردد که به واسطه افسردگی ، گناه ، خشونت ، و غیره بوجود می آید.

توهم در برابر پندار غلط
پندا غلط به باورهای نادرست و غلط اشاره دارد که معمولاً شامل سوء تفسیر ادراکات و تجربیات می شوند. که محتوای آن شامل موارد مذهبی نیز می تواند باشد.

                تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

اسکیزوفرنی در برابر اختلال شخصیت چندگانه
نویسندگان این مطالعه توضیح می دهند: “اسکیزوفرنی با تقسیم شدید عملکردها، مانند شناخت، احساس، و انگیزه در یک فرد مشخص می شود.” تجزیه بین افکار، احساسات و رفتار منجر به رفتار و باورهای عجیب و غریب و نادرست می شود، اما این تفکیک به نوع شخصیت اشاره نمی کند. “در اختلال شخصیت چندگانه، اکنون اختلال هویتی متضاد نامیده می شود، ذهن فرد به طور ظاهری دارای دو یا چند شخصیت متمایز است.”



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

ورزش تکواندو ( Taekwondo ) یکی از هنرهای رزمی و دفاع شخصی کره‌ایست، تکواندو ورزش ملی کره جنوبی و دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزش‌های رزمی در سراسر دنیا است. در ادامه با این ورزش آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

تعریف تکواندو
کلمه تکواندو از سه بخش تشکیل می‌شود:

ت به معنی تخریب کردن و شکست با پا

کوان به معنی شکست و تخریب کردن با دست

دو به معنی راه روش

– خلاصه: تکواندو یعنی راه و روش شکست اجسام با دست و پا تکواندو دارای هیچ سبکی نیست اما دارای ۴ بخش با نام‌های کیورگی: مبارزه، پومسه یا فرم: حرکات نمایشی، هانمادانگ: حرکات رکوردی و نمایشی، دفاع شخصی در تکواندو: البته برخی‌ها آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

انتخاب نام تکواندو
در دوره باستان، انسان هیچ چیزی بیش از دست خالی نداشت تا از خودش دفاع کند لذا طبیعتاً به مبارزات برپایه همین دست خالی روی آورد. بعدها که ساخت سلاح‌ها و توسعه آن‌ها برای حمله یا دفاع آغاز گردید، بازهم مردم از مبارزه با دست خالی لذت می‌بردند که این بار برای تقویت قوای جسمی شان این کار را انجام می‌دادند و همچنین برای نشان دادن رسومات قبیله‌ای شان



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

۱ـ اگر شما اهدافتان را برای دیگران بیان کنید احتمال کمتری وجود دارد که به آنها دست پیدا کنید چرا که با این کار انگیزه‌ی خود را از دست میدهید.

 

۲ـ تاکنون ۴۰۰ فوبیای مختلف توسط روانشناسان شناسایی شده است.

 

۳ـ وقتی یک آهنگ مورد علاقه ی شماست به این دلیل است که مرتبط با یک رویداد عاطفی در زندگی شما است.

 

۴ـ نوع موزیکی که گوش میدهید بر درک شما از دنیای اطراف تاثیر گذار است.

 

۵ـ بر اساس یک مطالعه پول خرج کردن برای دیگران باعث خوشحالی بیشتری در مقایسه با پول خرج کردن برای خودتان میشود.

 

۶ـ کلید شادی این است که پولتان را صرف تجربه کنید نه مال و اموال.

 

۷ـ بر طبق یک مطالعه ی صورت گرفته ی جدید، فوبیاها ممکن است از طریق DNA به نسل های بعد افراد منتقل شوند.

 

۸ـ ۲۷۰ دانشمند دوباره ۱۰۰ بررسی ای که در مجلات روانشناسی برتر ۲۰۰۸ انجام شده بود را انجام دادند و فقط نیمی از آنها نتایجی مشابه نتایج قبلی را نشان دادند.

  

۹ـ یک اختلال روانی نادر وجود دارد که در آن افراد فکر میکنند مرده اند یا وجود ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

ذهن‌ آدمی کارگاه تولید فکر است که از منبعی به نام ضمیر ناخودآگاه سرچشمه می‌گیرد. ضمیر ناخود آگاه نمی‌تواند خوب را از بد و درست را از غلط تشخیص دهد ولی چنان قدرتی دارد که اگر از آن غافل شویم می‌تواند سرنوشت ما را بدست گرفته و آن را به هر جایی که دوست دارد ببرد. در حقیقت نوع و کیفیت افکار و اندیشه ی آدمی سازنده ی نوع و کیفیت زندگی اوست، اندیشه‌ی زیبا و مثبت می‌تواند بهشتی در زندگی انسان بسازد، چنانکه اندیشه‌ی منفی و یأس‌آور می‌تواند جهنمی در زندگی او خلق کند. انسان‌ها همان خواهند شد که در اندیشه ی آنند، بنابراین آینده ی هر کس در گرو چگونگی نگرش او به زندگی است.
موفق‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که توانسته‌اند در ذهن خود اندیشه‌های مثبت داشته باشند؛ آنان که می‌پندارند «قادر نیستند» ، در واقع مثبت‌نگری را کنار گذاشته و در جنبه‌های منفی وقایع تمرکز کرده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

همه ما علاقه‌منديم يادمان در دلهاي اطرافيان باقي باشد و اين تنها با سلاح خُلق خوش حاصل مي‌شود. هنگامي كه به خاطرات پررنگمان با آشنايان مراجعه مي‌كنيم افراد مهربان و خوش اخلاق از ماندگارترين شخصيت‌ها در ذهن و رحمان مي‌باشند. چنين ماندگاري در قلب‌ها آرزوي همه ماست و اين مهم به دست نمي‌آيد مگر آن كه از رموز آن آگاه باشيم‌.

يكي از مهمترين رازهاي رسيدن به آن جذابيت است و قبل از هر چيز بايد بدانيم كه جذابيت چيزي غير از زيبايي است‌. شخص مي‌تواند صورت زيبايي نداشته باشد اما بسيار جذاب باشد و هم چنين مي‌تواند بسيار زيبا باشد اما اصلاً جذابيت نداشته باشد. جذابيت و گيرايي يك ويژگي كاملاً اكتسابي است و به راحتي مي‌توانيم صاحب آن باشيم‌:



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

بردن نام خدا به هنگام خوردن


از پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم)  روایت شده که فرمودند: هر كس میوه بخورد و این خوردن را با نام خدا آغاز كند، میوه به او زیانى نمى رساند.

هر كس میوه بخورد و این خوردن را با نام خدا آغاز كند، میوه به او زیانى نمى رساند.

دعا كردن به هنگام دیدن میوه نوبر

در کتاب تاریخ بغداد  به نقل از عایشه نقل شده است که پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) چون میوه اى نوبر مى آوردند، آن را روى دهانش مى نهاد و سپس روى چشمانش ‍ مى گذاشت و مى فرمود : خداوندا! چنان كه آغاز این را به ما خوراندى ، پایانش را هم به ما بخوران . در همین رابطه  امام على علیه السلام  نیز از پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) نقل فرمودند، چون میوه اى نو مى دید، آن را مى بوسید و بر روى چشمان و دهانش مى نهاد و سپس مى گفت : ((خداوندا! چنان كه آغاز این را در عافیت به ما نشان دادى ، پایان آن را نیز در عافیت به ما بنمایان


شستن میوه با آب

در کتاب كافى  به نقل از فرات بن احنف ، از امام صادق (علیه السلام) روایت شده ؛ هر میوه اى را زهرى است . پس اگر میوه آوردید، آبى به آن بزنید و یا آن را در آب فرو ببرید یعنى بشویید.



میوه و سبزی

خوردن هر میوه در آغاز فصلش و پرهیز از آن در پایان آن فصل


 پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند  :  بر شما باد میوه در هنگام روى كردنش ؛ چرا كه در این هنگام ، مایه : سلامت تن و از میان رفتن اندوه است . نیز آن را در هنگام پشت كردن واگذارید؛ كه در این هنگام ، دردى براى تن است.  در کتاب  دعوات روایت شده است كه : میوه را در ایام دولتش بخور؛ و برترین میوه ها، انار و ترنج است .



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

● برداشتن نیمه ای از مغز یک کودک

 در تاریخ ۱۱ ژوئن نیمه سمت راست مغز «جسیکا هال۶ » ساله، توسط جراح اعصاب «بن کارسون» در بیمارستان کودکان جان هاپکینز بالتیمور برداشته شد. این نوع عمل نیمکره برداری نامیده می شود و با اینکه بسیار سخت است، بهترین راه درمان جسیکا بشمار می رفت. او از نوعی التهاب مغزی رنج می برد، نوع پیشرفته ای از فساد قشر مغز که باعث حمله های غیرقابل کنترل می شود. با اینکه دکترها از چگونگی آن اطلاع ندارند، اما نیمه باقیمانده مغز در چنین مواردی بسیاری از فعالیت هایی را که نیمه برداشته شده اجرا می کرده، برعهده می گیرد. نیمه چپ بدن بیمار ممکن است تا ابد فلج بماند، اما معمولا هیچ مشکلی برای خاطرات و نوع شخصیت او بوجود نخواهد آمد. بیمارستان جان هاپکینز سالانه ۱۲ مورد از این جراحی ها را برروی کودکان ۵ تا ۱۰ ساله انجام می دهد. زمانیکه جراحان در حال توسعه این روش بودند، سعی کردند حفره خالی بوجود آمده در جمجمه را با توپ پینگ پونگ پر کنند، اما بعدها متوجه شدند مایع نخاعی مغز، به مرور این فضا را پر می کند.

 


● جراحی ۴ روزه


از ۴ فوریه تا ۸ فوریه سال۱۹۵۱ زنی به نام «گرترود لواندوسکی»، به مدت ۹۶ساعت در بیمارستان «شیکاگو» تحت عمل جراحی قرار گرفت تا کیست بزرگی از داخل تخمدان او برداشته شود. گفته می شود که این عمل، طولانی ترین عمل جهان است. «لواندوسکین» قبل از عمل ۲۸۰ کیلوگرم وزن داشت و دور کمرش ۲۷۵ سانتیمتر بود. بعد از اینکه تومور برداشته شد، وزن او به ۱۴۰ کیلوگرم کاهش یافت. در طول عمل، جراحان مایع کیست را به آرامی خارج کردند، زیرا خروج سریع مایع ممکن بود باعث ایست قلبی بیمار شود. در طول ۴ روز، ۹۱ کیلوگرم مایع از بدن او خارج شد. سپس آنها خود کیست را از بدن او درآوردند، که در حدود ۶۸کیلوگرم وزن داشت.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

هنری مارکرام، مدیر طرح مغز آبی رنگ در یک کنفرانس علمی در آکسفورد گفت: تولید مغز مصنوعی می تواند در درمان بیماری های روانی نقش داشته باشد.
به گفته مارکرام، پیش بینی ها نشان می دهد حدود دو میلیارد نفر دچار اختلال های مغزی باشند.
وی افزود: “ساخت مغز انسان غیرممکن نیست و می توانیم این کار را تا ده سال دیگر انجام دهیم.”
مارکرام اظهار داشت: اگر این طرح موفق شود، یک مغز مصنوعی را برای سخنرانی به کنفرانس خواهد فرستاد.
هنری مارکرام تاکنون موفق به تولید بخش هایی از مغز موش شده است.
طرح مغز آبی رنگ در سال ۲۰۰۵ و با هدف تولید مغز مصنوعی با استفاده از مهندسی معکوس و بر اساس داده های آزمایشگاهی راه اندازی شد.
محققان این طرح مطالعات خود را بر قشر جدید مخ (نئوکورتکس) پستانداران عالی متمرکز کرده اند.
مارکرام درباره این بخش از سیستم عصبی پستانداران گفت: این مغز جدید است. پستانداران به آن نیاز داشتند زیرا باید از عهده مراقبت از فرزندان، روابط اجتماعی و مسائل ادراکی پیچیده بر می آمدند.
به گفته او عملکرد نئوکورتکس به قدری موفق بود که تعداد واحدهای سلولی آن در انسان هزار برابر بیشتر از موش است.
بر این اساس تکامل سلول نئوکورتکس با سرعت غیرقابل تصوری ادامه دارد.
مارکرام و محققان همکارش در ۱۵ سال گذشته اجزای نئوکورتکس را مطالعه کرده اند.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

يکي از شاخه هاي دانش نوين پزشکي ، دانش نوروفيزيولوژي و يا علم بررسي کارکارد سيستم عصبي است ، اين دانش جديد توانسته ، پرده از اسرار مغز برداشته و پيچيدگي هاي آن را کشف نمايد.



از ديدگاه دانش فيزيولوژي ، مغز يک سيستم رايانه اي فوق العاده پيشرفته است و همچون رايانه داراي قسمت هاي مختلفي مي باشد. اگر مغز را داراي اقشار مختلفي بدانيم ، يک قشر آن را قشر حسي تشکيل خواهد داد که هر قسمت ازقشر حسي به عضو معيني از بدن مرتبط است . اگر نحوه ارتباط قشر حسي يا بخش هاي مختلف را روي نقشه اي پياده کنيم. آدمکي پديد خواهد آمد که آدمک حسي ناميده مي شود.

 

به طور مثال، اگر هرعضو از آدمک راتحريک کنيم، مغز آدمک حسي همانند مغز انسان واکنش نشان مي دهد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

اول - آیا تا بحال کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته‌اید؟
آیا ماشین شما یک دستگاه ورود از راه دور بدون کلید دارد؟ این وسیله می‌تواند روزی مفید باشد. یک دلیل خوب برای داشتن یک موبایل: اگر شما کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته باشید، به موبایل یک نفر در منزل از طریق موبایل خودتان تماس بگیرید. تلفن خود را در حدود فاصله 1 متر از ماشین قرار دهید و از فرد مقابل در منزل بخواهید که کلید قفل بازکن را فشار دهد و آنرا نزدیک موبایل خود قرار دهد. قفل ماشین شما باز خواهد شد. با این کار نیاز نیست کسی کلیدها را شخصاً بیاورد. فاصله هیچ تاثیری ندارد. شما می‌توانید کیلومترها فاصله داشته باشید، اگر شما بتوانید با کسی که کنترل ماشین شما را دارد ارتباط برقرار کنید، شما می‌توانید قفل ماشین خود را باز کنید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

1. لبخند جذابتان می کند.

همه ما به سمت افرادیکه لبخند می زنند کشیده می شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

2. لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد.

دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می زند.

3. لبخند مسری است.

لبخند زدن برایتان شادی می آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید.

4. لبخند زدن استرس را از بین می برد.

وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با اینکار استرستان کمتر می شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.

5. لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

بشر پر حرف ترین موجود روی زمین است...

 

محققان حد متوسط عمر بشر را هفتاد سال گرفته اند که در این مدت انسان 13 سال حرف می زند، 6 سال غذا می خورد و 23 سال نیز می خوابد.

 

هر نفر به طور متوسط صدها تن غذا می خورد. اگر وزن افراد را 75 تا 80 کیلو گرم بگیریم باید گفت هر فرد در عمر خود 1250 تا 1335 برابر وزنش غذا می خورد.

 

در مدت یک روز یا 24 ساعت 1000 لیتر هوا تنفس میکند و قلبش در هر 1 دقیقه 80 تا 100 بار می زند. با این شرایط قلب انسان در طول زندگیش دو میلیارد و 58 میلیون بار بدون وقفه و اغلب بدون کوچکترین مشکلی می زند.

 

حساسترین عضو بدن چشم است که می تواند 10 هزار رنگ را تشخیص دهد.

 

نوزادان تا 8 ماهگی دنیا را سیاه وسفید می بیند.

انسان تنها موجودی است که راست قامت است و روی دو پا راه می رود ودر طول روز به طور متوسط 20 هزار قدم بر می دارد یعنی 7 میلیون قدم در سال. در 70 سالگی تعداد این قدمها به 500 میلیون می رسد یعنی 500 هزار کیلومتر راه رفته.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

اگر بلافاصله قطعاتی از محصولات تازه کشاورزی را جدا کرده و در سطح زباله بیندازید، بسیاری از مواد مغذی قدرتمند این محصولات را از دست داده اید.

 اینطور ثابت شده که پوست 9 نوع میوه و غذای گیاهی را به هیچ وجه نباید دور بیندازید:

پوست مرکبات: برخی از مزایای تغذیه ای مرکبات در پوست آنها نهفته است. هر دو قاشق چای خوری از پوست مرکبات، 3 گرم فیبر دارد. همچنین ثابت شده که میزان ویتامین ث پوست مرکبات، 5 برابر بیشتر از گوشت آنها است. پوست مرکبات همچنین حاوی ویتامین ها و املاح معدنی از جمله ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، فولات، ویتامین ب 6، ویتامین ب 5، ویتامین آ، کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم است.

پوست موز: پوست موز حاوی تریپتوفان است که منجر به تقویت خلق و خوی و تقویت سیستم عصبی می شود.

پوست هندوانه: حاوی اسید سیترولین است که در بدن به آرژنین تبدیل می شود و به بهبود گردش خون، افزایش جریان خون، بهبود سلامت قلب، افزایش ایمنی بدن و کاهش خستگی عضلانی کمک می کند. علاوه بر این، پوست هندوانه حاوی ویتامین های ث و ب 6 است.

ساقه های بروکلی: ساقه این سبزی حاوی سولفورفان است؛ یک آنتی اکسیدان فیتوشیمیایی که خواص ضدالتهابی دارد و از سلول ها در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند و منجر به غیر فعال کردن سلول های سرطان زا می شود.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

آثار قطبی شدن در بخش های مختلف جامعه مشهود است. دو قطبی های مختلف سیاسی مثل: اصلاح طلب و اصولگرا، انقلابی و برانداز، محافظه‌کار و رادیکال و نظیر آن. 


دوقطبی های اجتماعی و فرهنگی مانند: طرفداران آزادی مطلق اجتماعی و طیف محافظه کار سنتی و مذهبی،  طرفداران هنر مدرن و سنت گرایان، گرایش طرفدار تمدن بعد از اسلام و باستان گرایان، فمنیست های رادیکال و زن ستیزان  و امثالهم.
دو قطبی های اقتصادی مانند: لیبرال ها و طرفداران اقتصاد بسته و درونگرا،  سوسیالیست ها و طرفداران اقتصاد کاپیتالیستی، نهادگرایان و نئوکلاسیک ها و مانند آن.
چالش جامعه قطبی به شما تنها حق می دهد در یکی از دو سر طیف این قطب ها قرار بگیرید. کسی حق ندارد در بخش خاکستری و معتدل آن قرار بگیرد و به نقد دو طرف بپردازد. در این صورت مورد تهاجم طرفین قرار می گیرد و برچسب می خورد.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

کلید اول: خودتان را از لحاظ ویژگی های شخصیتی ارتقا دهید
باید از لحاظ روانشناسی چه تغییراتی درون شما ایجاد شود تا بتوانید زودتر به اهداف خود برسید و از لحاظ شخصی خودتان را ارتقا دهید:
•    در خودتان انگیزه ایجاد کنید: این انگیزه را چطور باید به خودتان بدهید؟ انسان های اطراف شما می توانند بر شما تاثیر بگذارند ولی شما مسلما به دنبال این هستید که سرعت و پیشرفت بیشتری داشته باشید. در نتیجه باید یاد بگیرید که به خودتان انگیزه بدهید. یکی از قوی ترین راه ها برای این کار این است که اهداف خود را روی یک برگه کوچک بنویسید و در جیبتان قرار دهید و هر روز آن اهداف را مرور کنید. هر ساعت و هر زمانی که احساس کردید خسته شده اید، آن اهداف را مرور کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که سنگ یا صدف کوچکی را به عنوان سمبلی از آن اهداف خود در جیبتان قرار دهید تا وقتی که دست شما به آن سنگ می خورد و آن را می بینید، به یاد اهداف خود بیفتید. این کار ناخودآگاه اتفاق می افتد و اهداف شما را به یادتان می آورد. 
•    قدرت تغییر داشته باشید: یعنی زمانی که راهی را رفته اید و متوجه می شوید که اشتباه است، این قدر قدرت و جسارت داشته باشید که قبول کنید و راه  خود را عوض کنید و از یک مسیر دیگری بروید. وقتی که ما کارهای تکراری انجام می دهیم، آن کارها ما را به ربات تبدیل می کنند. برخی از افراد فکر می کند اگر بیست یا سی سال از عمر خود را به یک شیوه خاص گذرانده اند، دیگر امکان تغییر برای آنها وجود نخواهد داشت. این دسته از افراد نباید فراموش کنند که انسان می تواند هر کاری را انجام دهد.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

برخورد با افراد منفی در زندگی

با آدمهای منفی ، با کسانی که دید منفی دارند چطوری باید رفتار کنیم؟ صبر کنید، شاید همین الان بهم بگید که کاری نداره! سریعا حذفشون می کنیم، محلشون نمی گذاریم و اصلا جوابشونو نمی دیم، اما تا کی؟ این راه درستی نیست، چون اونها بالاخره روی مغز ما تاثیر می گذارند، اگر دیدمون و طرز فکرمون مثل الان باشه که فقط بخوایم حذفشون کنیم و مشکل رو نبینیم و روی مشکل سرپوش بگذاریم مشکل حل نمیشه، خوب من چهار نکته اساسی بهتون میگم که طرز فکر من هست و کاری هست که من خودم گاها انجام میدم

انتقال انرژی منفی افراد منفی نگر

 نکته اول اینه که : اونها وقتی با شما صحبت می کنند یک انرژی منفی به شما می دهند، این یک چیز واضح و مسلم و علمیه، نکته ای که اینجا هست اینه که اینجا شما باید انرژیتون رو عوض بکنید، یعنی انرژی که از طرف منفی نگر به سمت شما میاد رو شما باید عوضش بکنید و به همون میزان اگر اومد گفت چقدر زندگی بده چقدر کار بده اگر این کار رو بکنی این مشکلات پیش میاد، من قبلا این کار رو انجام دادم شکست خوردم، همه اینها رو باید برعکسش بکنی و در جهت مثبت ببینی، یعنی اگر با همون حرارتی که اومد گفت این خیلی اتفاق بدیه و تو نمی تونی موفق بشی، دقیقا برعکسش رو فکر بکن و از اون انرژی استفاده کن، بگو این آدم نتونست ولی من ثابت میکنم که میتونم، به همین آدم هم ثابت می کنم و بهش بگو همون موقع.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

نظریه مغز مغز سه‌گانه، مغز را به سه قسمت تقسیم می‌کند:
• مغز قدیم
• مغز احساسی(میانی)
• مغز منطقی (جدید)
مغز قدیم یا خزنده
داخلی ترین بخش مغز را “مغز خزنده” می‌نامند. این بخش مغز کارش حفظ حیات است و درنتیجه سعی می‌کند کمترین انرژی را مصرف کند که بدن حالت طبیعی خود را حفظ کند. این بخش از مغز همان بخشی است که بین ما و همه موجودات حتی خزندگان مشترک است.
انجام یکسری کارهای غیر ارادی مانند تپش قلب و گردش خون، کارکرد دستگاه تنفسی، دستگاه گوارش، دستگاه ایمنی و کار‌های ضروری دیگر بدن، از قسمت مغز قدیم ما فرمان می گیرند.این قسمت از مغز بسیار قوی‌تر از دو سمت دیگر مغز است.

چه ضررهایی داره
این قسمت از مغز وظیفه ‌اش مقابله با تغییر است و می‌خواهد کمترین انرژی را مصرف کند. به همین دلیل این بخش از مغز همیشه نقش بازدارنده دارد.
جملاتی مثل ولش کن،بیخیال،چه اهمیتی داره و… از این بخش ناشی می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

درخواست کردن خواسته ها از کائنات چندان پیچیده نیست و ما فقط به تمرین کردنن نیاز داریم. برخی از افراد تصور می کنند که درخواست کردن به معنای خواهش و التماس کردن است ولی این تصور درست نیست، در این بخش مراحل شش گانه درخواست کردن از کائنات را به شما آموزش می دهیم با  تمرین و رعایت این مراحل در هر شرایطی که هستید می توانید به خواسته های خود برسید.

مراحل شش گانه
هرآنچه می خواهید تفاوتی ندارد خانه، ثروت، ماشین و… را به طور کامل تعیین کنید. بهتر است که یک هدف انتخاب کنید تا بتوانید همۀ تمرکزتان را به یک سمت هدایت کنید و ارتعاش قویتری به کائنات ارسال کنید. پس از تعیین هدف آن را در یک برگه یادداشت کنید و یا برای آن تابلوی کائنات بسازید کنید 
تابلو کائنات و یا یادداشت آرزو ها را در مکانی قرار دهید که در بیشتر اوقات در دید شما باشد. باید توجه کنید داشتن حس ناامیدی، حسرت و یا ترس در وجودتان باعث می شود تا شما از خواسته هایتان دورتر شوید. شما باید این  توانایی را داشته  باشید که بتوانید احساساتان را خوب کنید به طوری که با فکر کردن به اهداف و آرزوهایتان خوشحالی و لذت تمام وجودتان را فرا بگیرد و خود را لایق و شایسته تمامی اهدافتان بدانید.
تمرکز کردن فقط به معنای فکر کردن به خواسته هایتان نیست در مورد خواسته هایتان حرف بزنید و با حرف زدن ارتعاش قویتری را به کائنات ارسال کنید زیرا در این صورت سریعتر نتیجه خواهید گرفت.
طوری رفتار کنید که انگار به خواسته خود رسیده اید به طور مثال طوری راه بروید، غذا بخورید و خوشحال باشید که انگار به خواسته هایتان رسیده اید.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

شما با نوشتن خواسته ها به کائنات درخواست هدفتان را می دهید و نشانه اینکه این کار را دارید درست انجام می دهید احساستان است, اگر احساستون خوب باشد نشانه این است که ارتعاش خواسته تان را درست به کائنات ارسال می‌کنید , اگر احساس هنگام نوشتن بد باشد نشانه این است که شما درخواست آن را به کائنات اشتباه میفرستید .

پس به این نکته مهم در هنگام نوشتن خواسته هایتان دقت کنید که برای رسیدن به خواسته ها از طریق نوشتن باید احساس خوب باشد که در ادامه به صورت کامل در مورد رسیدن به خواسته ها از طریق نوشتن توضیح داده ایم .

برای رسیدن به خواسته ها از طریق نوشتن باید چکار کنیم ؟
برای رسیدن به خواسته ها از طریق نوشتن باید یکسری اصول را رعایت کنید از جمله اینکه باید احساستان خوب باشد که به صورت کامل در این باره صحبت کرده‌ایم .

1_حستان را در هنگام نوشتن خوب کنید :
اولین قدم هنگام نوشتن خواسته ها و اهداف احساستان است من این مورد را خیلی تاکید می‌کنم که در هنگام نوشتن خواسته هایتان باید احساس تان را خوب نگه دارید. برای خوب کردن احساستان باید آن خواسته به اهدافی را که دارید  می‌نویسید در زندگی خود حس کنید , احساس کردن خواسته ای که دارید می‌تواند حستان را خوب کند .



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

با بررسی همه‌جانبه‌ترِ قانون مورفی می‌توان به نتایج مختلفی رسید. برخی آن را دروغ یا تلقین می‌دانند و برخی دیگر، راست و عده‌ای نیز آن را نوعی سخن بامزه می‌پندارند که شاید بعضی اوقات درست از آب دربیاید ولی ما در این مقاله سعی می‌کنیم منطقی‌ترین و مستندترین موارد را درباره‌ی واقعیت داشتن یا نداشتن قانون مورفی بیان کنیم:

بیشتر افراد از مضمون اصلی قانون مورفی مبنی بر این‌که: «کارها می‌توانند درست پیش نروند و این اتفاق خواهد افتاد»، کمابیش تجربه‌هایی دارند.

خیلی اوقات وقتی که عجله داریم می‌بینیم که ترافیک به‌طور غیرمنتظره‌ای زیادتر شده است ولی شاید بخشی از این زیاد بودن ترافیک به خاطر عجله داشتن ما و ناشی از افزایش حساسیت و دقت ما نسبت به ترافیک است که برایمان در شکل زیاد شدن ترافیک جلوه می‌کند! به‌عبارت‌دیگر چون شتاب داریم؛ جزئیات ترافیک را بیشتر می‌بینیم و درک می‌کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

قانون مورفی در سال ۱۹۴۹ در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت.

سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد.

در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آزمایش خراب شد.

مورفی درباره این تکنسین گفت:

"اگه یه راه برای خراب کردن چیزی وجود داشته باشه اون همون یه راه رو پیدا می‌کنه" و این آغازی برای قانون مورفی بود.

در ابتدا در فرهنگ فنی مهندسین رواج پیدا کرد و بعد به فرهنگ عامه راه یافت.

بعدا قوانین دیگری هم بعد از کسب رتبه لازم از بنیاد مورفی در زمره قوانین اصلی قرار گرفتند.

از مورفی کلمات قصار دیگری نیز به جا مانده از جمله «همه چیز ذاتاً دچار خطا و دردسر می‌شود مگر اینکه برای درستی آن تلاشی شده باشد».



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

روزی روزگاری پسرک فقیری برای گذران زندگی و تامین مخارج تحصیلش دستفروشی می کرد. پسرک روزی متوجه شد که تنها یک سکه 10 سنتی برایش باقیمانده است و دیگر پولی ندارد تا با آن غذایی تهیه کند و بخورد. در حالی که به شدت گرسنه بود تصمیم گرفت از خانه ای مقداری غذا تقاضا کند. بطور اتفاقی درب خانه ای را زد. دختر جوان و زیبائی در را باز کرد. پسرک با دیدن چهره زیبای دختر دستپاچه شد و بجای غذا، فقط یک لیوان آب درخواست کرد. دختر که متوجه گرسنگی شدید پسرک شده بود بجای آب برایش یک لیوان بزرگ شیر آورد. پسر با طمانینه و آهستگی شیر را سر کشید و گفت :چقدر باید به شما بپردازم؟. دختر پاسخ داد:چیزی نباید بپردازی. مادر به ما آموخته که نیکی ما به ازایی ندارد*. پسرک گفت:پس من از صمیم قلب از شما سپاسگزاری می کنم. سالها بعد دختر جوان به شدت بیمار شد. پزشکان محلی از درمان بیماری او اظهار عجز نمودند و او را برای ادامه معالجات به شهر فرستادند تا در بیمارستانی مجهز، متخصصین نسبت به درمان او اقدام کنند.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

جدا شدن روح از بدن هنگام مرگِ قطعی  در کسری از ثانیه انجام میشود
 این لحظه چنان سریع اتفاق می افتد که حتی کسی که چشمانش لحظه ی مرگ باز است فرصت بستن آن را پیدا نمیکند 

 یکی از شیرین ترین تجربیات انسان دقیقا لحظه جدا شدن روح از جسم میباشد 
حس سبک شدن و معلق بودن .

بعد از مرگ اولین اتفاقی که می افتد این است که روح ما که بخشی از آن هاله ذهن است و در واقع آرشیو اطلاعات زندگی دنیوی اوست شروع به مرور زندگی از بدو تولد تا لحظه مرگ میکند و تصاویر بصورت یک فیلم برای روح بازخوانی میشود 

 شاید گمان کنیم که این اتفاق بسیار زمان بر است . زمان  در واقع قرارداد ما انسانهاست 

 این ما هستیم که هر دقیقه را 60 ثانیه قرارداد میکنیم . اما زمان در واقع فراتر این تعاریف است . 

با مرور زندگی ، روح اولین چیزی که نظرش به آن جلب میشود،  وابستگیهای انسان در طول زندگی میباشد 

 برخی از این وابستگی ها در زمان حیات حتی فراموش شده بود ولی در این مرحله دوباره خودنمایی میکند .میزان و مراحل وابستگی دنیوی برای هرکس متغیر است .



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

ویروس کرونا همچنان در حال افزایش دامنه‌ی تأثیرات خود در تمامی صنایع و جوامع انسانی است. در چند روز گذشته، شاهد انتشار انواع خبر دراین‌زمینه بوده‌ایم؛ از تعطیلی مجموعه‌ی فاکسکان و تعلیق فعالیت هیوندایی در کره‌ی جنوبی گرفته تا لغو تمامی پروازهای لوفت‌هانزا به مقصد چین و شرکت‌نکردن ال‌جی در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC). حالا سونی هم در‌این‌باره هشدار می‌دهد.

سونی درباره‌ی تأثیر ویروس کرونا بر صنعت ساخت حسگرهای این شرکت بسیار نگران است. این شرکت به سهام‌داران خود درباره‌ی ادامه‌ی روند کنترل‌نشده ویروس کرونا در آینده‌ی نزدیک از کلمات «امکان تأثیر بسیار زیاد» استفاده می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

عصاره این میوه از بروز سرطان پوست به نام ملانوما پیشگیری می کند. لوتئین موجود در این میوه از بروز سرطان ریه و پروستات پیشگیری می کند.کاروتینوئید لوتئین موجود در کیوی، با بی اثرکردن اشعه ماورای بنفش خورشید و خنثی سازی رادیکال های آزاد شبکیه چشم، باعث تقویت بینایی می شود.

فواید کیوی : پادزهر سیگار
سیگاری ها به ویتامین C بیشتری نیاز دارندو زیرا مواد سمی مخصوصاً رادیکالهلی آزاد موجود در دود سیگار ویتامینها را از بین می برد. بنابراین سیگاریها باید حدود ۴۰% بیشتر ویتامین C مصرف کنند. این مقدار با خوردن ۲ عدد کیوی کسب می شود.

خواص کیوی برای درمان استرس
استرس و کمبود خواب روی بدن انسان اثر می گذارد. هرکس می خواهد به این وضع دچار نشود باید در روز ۴ عدد کیوی بخورد. ۴ عدد کیوی را در طول روز تقسیم کنید. مثلاً صبح” ظهر” بعدازظهرو عصر. چون بدن انسان نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

1. ضد سرطان
سیب ،دارای توانایی های ضدسرطان قوی است ،که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه میدارد ؛ این، یکی از بهترین مزایای سیب است .دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم، موافق هستند که مصرف سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا 23 درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می دهد که پوست سیب هم پتانسیل رشد در برابر سلولهای سرطانی را دارد که، توسط محققان دانشگاه کورنل مشخص شده است. علاوه بر این ،سرطان کولورکتال را می توان با مصرف فیبر از بین برد بنابراین دفعه بعد که پوست سیب را در زباله می اندازید، به ارزش غذایی آن فکر کنید.

2 ضد کلسترول
سیب حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد.موقعی که ما سیب میخوریم فیبرهای محلول با چربی های روده رقابت می کنند.این رقابت بین الیاف و چربی، باعث کاهش جذب چگالی لیپوپروتئین و سطح کلسترول بد و یا افزایش جذب ، چربی لیپو پروتئین و کلسترول خوب می شود که این باعث تنظیم و یا از بین رفتن کلسترول های مضر در بدن می شود.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

« تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران در دوره قاجاریه » اثر مرحوم سعید نفیسی، فتحعلی شاه پس از فرستادن محمدمیرزا به آذربایجان از تهران به عزم جنوب حرکت کرد تا شهرتی را که سال قبل متعاقب فوت ولیعهد دایر بر مرگ شاه منتشر شده بود، از میان ببرد و هم بقایای مالیاتی فارس را که فرماندار از پرداخت آن ابا داشت وصول کند.
به این دو قصد با سی هزار سوار و پیاده از تهران به کاشان رفت و فرماندار در فین کاشان به خدمت پدر رسید، ولی به جای تمام بدهی خود فقط سیزده هزار تومان تقدیم کرد و این مسئله مزاج شاه که علیل نیز بود بیش از پیش دچار انحراف نمود و امر داد تا فرماندار را محبوس کنند و مأمورین و مستوفیان مخصوصی برای وصول بقایا به فارس بروند و با این که حال مزاجی شاه شدت یافته بود در همان جمعی از خواجه سرایان و اعیان همراه خود را نیز به اطراف برای جمع مالیات مأموریت داد.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

 کرفس میوه های کوچک ، بیضوی، بدون بال و به رنگ قهوه ای با خطوط سفید دارد. گل های کرفس کوچک و سفید رنگ اند که به صورت چتری ظاهر شده و بر اثر پرورش زیاد موفق به ایجاد واریته های متعددی از آن می شود.

منشاء اصلی این گیاه، جنوب اروپا است اما امروزه به عنوان سبزی در قسمت های مختلفی از جهان کاشت می شود؛ هم اکنون در ایران نیز در سطح نسبتا وسیعی کشت می شود.

تحقیقات اخیر نشان داده است که خاصیت متفاوت گیاهان به منبع و موقعیت اجزاء شیمیایی تشکیل دهنده آن بستگی دارد. گیاهان دارویی در فرهنگ سنتی در تمام دنیا به صورت گسترده استفاده می شود و مصرف آن روز به روز افزایش می یابد.

مطالعات اخیر نشان داده است که گیاه کرفس خاصیت مغذی، دارویی، آنتی اکسیدانی و آنتی میکربی دارد، از اینرو این گیاه در درمان بیماری های کبدی، طحال، کلیه و دفع سنگ مثانه مفید بوده و مقوی غرایز جنسی، ضد انگل، ضد تشنج، ضد نفخ ، ادرار آور، مسکن و ضد قارچ است.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

ز

کودکان نوپا شجاع‌اند، به همین دلیل است که کارهایی چون گرفتن دم گربه و چرخاندن آن، راه رفتن بر لبه ارتفاع یا رقابت با کودکان بزرگ‌تر از خود را انجام می‌دهند. اما نگران نباشید آنها احتیاط را یاد خواهند گرفت. بنابراین تا جایی که امنیت برقرار است آنها را آزاد بگذارید تا کشف کنند.

آنها افکار خود را بیان می‌کنند
 کودکان هیچ فیلتری ندارند، بنابراین آن چه می‌اندیشند را بیان می‌کنند که حتی ممکن است موجب شرمندگی شما شود. نگران نباشید، او به زودی یاد خواهد گرفت که چه چیزی را در کجا بیان کند بنابراین تنها به حرف‌های جالب او بخندید.

آنها درکی از زمان ندارند
شاید شما بارها به کودک خود بگویید که ساعت 4 صبح است اما واقعیت این جا است که او درکی از زمان ندارد. برای او زمان تنها «حال» است. نگران نباشید زمانی که کودک شما وارد پیش دبستانی شود همه چیز به حالت عادی تبدیل می‌شود.

آنها به چیزهای عجیب علاقه نشان می‌دهند
اگر شما مجموعه‌ای از اسباب بازی‌های زیبا و دست ساز را به او می‌دهید، کودک شما عجیب‌ترین را انتخاب خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

سياري از پدران و مادران پیشاپیش رویای پیشرفت کودکان خویش را در سر می پرورانند ولی بیش تر بچه ها صرفا از نظر والدین خویش نابغه هستند. با وجود این بعضی بچه ها حقیقتا دارای نبوغ هستند؛ آیا بچه شما هم جز این دسته است؟ دستورالعمل های محدودی هستند که نبوغ و استعداد بچه ها را نشان می‌دهند که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهد شد.
ویژگی نوزادان باهوش
نوزادی که بهره هوشی بالایی دارد قادر است از ماه پنجم تولد خوشحالی، ناراحتی، اضطراب و  را بیش از ديگر نوزادان از لحن و صورت پدر و مادرش بخواند. بدین ترتیب باید مواظب باشید که درحضور این نوزادان از ابراز احساسات منفی و غمگینانه خودداری کنید.

به طور رایج نوزادان از ۹ ماهگی قابلیت تقلید از اطرافیان خویش را دارن.نوزادان اینامکان دارد از ۸ ماهگی این رویه را پیش بگیرند. به این ترتیب باید بدانید که نوزادان با چشمانشان رفتارهای شما را اسکن ميکنند و رفتارهایی شبیه شما نمایش می دهند. در این سن و سال است که نوزادان علاقه زيادي به تماشای خود در آیینه دارند.


نوزادان باهوش در قیاس با ديگر نوزادان عکس العمل های هیجان انگیزتری در در برابر موسیقی نشان می دهند. آنها با گوش دادن موزیک های ریتمیک دست، پا و سر خویش را تکان می‌دهند و غالبا بدون هیچ پیش زمينه اموزشی حرکات موزون از خود نشان می دهند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

احساس درد در ناحیه فک و صورت، همیشه نمی‌تواند نشانه درد دندان باشد. ممکن است علت آن بیماری دیگری باشد که عصب‌های دندان را تحریک کرده است.

دندان درد

عموماوقتی احساس دندان درد می‌کنیم، اولین حدس ما پوسیدگی دندان است. اما جالب است بدانید که همیشه منشا دندان درد، پوسیدگی دندان نیست؛ بلکه ممکن است اختلال در سلامت اندام‌های دیگری باعث شود در ناحیه فک و دندان احساس درد داشته باشید. سینوزیت، زونا و سکته قلبی  گاهی دردهایی ایجاد می‌کنند که ممکن است با دندان درد اشتباه گرفته شود؛ بنابراین بهتر است طبق توصیه پزشکان، هر شش ماه یا حداکثر سالی یک بار، به دندانپزشک مراجعه و از وضعیت سلامت دندان‌هایتان اطمینان پیدا کنید. در این مطلب مجله دلتا، با منشا دردهایی که ممکن است باعث دندان درد شوند، آشنا می‌شوید.

۱.سینوزیت
التهاب سینوس‌های فک بالا یا همان سینوزیت، می‌تواند باعث تحریک ریشه دندان‌های فک بالا شود و ما به اشتباه تصور کنیم دلیل این درد، پوسیدگی دندان است. ارتباط نزدیک ریشه دندان‌ها و سینوس‌های فک بالا، باعث این اشتباه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندرزگو

عرق دارچین را دست کم نگیرید. عصاره دارچین مثل عرق نعناع مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند. درباره خواص این ادویه خوشبو و عرق آن چه می‌دانید؟ با مجله سلامتی دلتا همراه باشید.

عرق دارچین

دارچین را با آن عطر و طعم دلپذیرش باید پادشاه ادویه‌ها بدانیم. عصاره این ادویه خواص زیادی برای سلامت بدن دارد، این عرق گیاهی مثل عرق نعناع مشکلات مربوط به روده و معده را برطرف می‌کند. اگر نفخ شکم دارید، عرق دارچین را فراموش نکنید. صفحه سلامتی مجله دلتا این بار درباره عرقیات گیاهی و به خصوص عرق دارچین با شما سخن می‌گوید، با ما همراه باشید.

خواص دارچین 

طبع عرق دارچین 
دارچین و عصاره آن از نظر طب سنتی، طبیعتی گرم و خشک دارد. این ادویه بعد از فلفل و زردچوبه یکی از ادویه‌های پر طرفدار و محبوب جهان است. در قرون وسطی از عصاره این گیاه برای درمان سرفه و گلودرد استفاده می‌شده است.

خواص دارچین 
دارچین پادشاه ادویه‌هاست که به عنوان یک ماده خوشبو و ضد عفونی کننده جوش و آکنه ، دیابت، آلزایمر، فشار خون و اضافه وزن را هم درمان می‌کند. درباره خواص این ادویه معطر هرچه بگوییم باز هم کم است. در ادامه درباره خواص عرق دارچین بیشتر صحبت خواهیم کرد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()