مسائل مهم زندگی
نوشته شده توسط : اندرزگو

استاد در حالی که تعدادی ابزار و وسیله روی میز گذاشته بود، مقابل دانشجویان ایستاد. وقتی کلاس شروع شد، بدون این که حرفی بزند شیشه بزرگ و خالی سس را برداشت و آن را با مقداری سنگ به قطر تقریبا دو اینچ پر کرد. سپس رو به دانشجویان کرد و پرسید: به نظر شما این شیشه پر شده است؟ همه دانشجویان به اتفاق پاسخ دادند بله. استاد یک جعبه ریگ از روی میز برداشت و آن را توی شیشه خالی کرد. شیشه را کمی تکان داد، ‌طوری که فضاهای خالی آن از ریگ پر شد. یک‌بار دیگر از دانشجویان پرسید: به نظر شما این شیشه پر شده است؟
دانشجویان یک بار دیگر همگی گفتند: بله، پر شده است.

استاد این بار جعبه‌ای پر از ماسه برداشت و باز هم آن را توی همان شیشه خالی کرد. فضاهای خالی زیادی بود که ماسه‌ها بتوانند در آن، جا خوش کنند. استاد بار دیگر پرسید: آیا به نظر شما شیشه پر شده است؟

دانشجویان این بار هم همگی معتقد بودند شیشه دیگر کاملا پر شده است.

استاد گفت: حالا می‌خواهم بدانید این شیشه مثل زندگی شماست. سنگ‌ها مسائل مهم زندگی‌اند: خانواده، همسر، فرزندان و همه آن چیزهایی که اگر هر چیز دیگری را از دست بدهید و فقط آنها با شما باشند، زندگی‌تان کامل خواهد بود.

ریگ‌ها مسائل مهم دیگر است، چیزهایی مثل شغل، خانه، اتومبیل؛ و ماسه‌ها بقیه مسائل موجود در زندگی. هر چیزی که فکرش را بکنید.

استاد ادامه داد: اگر اول ماسه‌ها را توی شیشه بریزید جایی برای سنگ‌ها و ریگ‌ها نخواهد بود. زندگی هم همین‌طور است. اگر همه وقت و انرژی خود را صرف مسائل بی‌اهمیت و جزئی کنید، وقتی برای مسائل مهم‌تر زندگی نخواهید داشت.

به چیزهایی بندیشید که در زندگی از اهمیت بیشتری برخوردارند. با همسرتان مهربان باشید و وقتی را برای با او بودن بگذارید، با او به پارک بروید و قدم بزنید. با کودکانتان بازی کنید. همیشه برای کار وقت هست. اول مواظب سنگ‌ها باشید، چیزهایی که واقعا مهمند. اولویت‌های خود را در زندگی مشخص کنید، بقیه سنگریزه‌اند




:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: