روش چاپ دیجیتال یا افست کدام بهتر است ؟
نوشته شده توسط : اندرزگو

اپ کتاب، به دو راه و خط مش چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام می شود . هر یک از این خط مش های چاپ، مزایا و معایبی دارا‌هستند که برای گزینش دسته چاپ می بایست آن ها را در نظر گرفت .

ویژگی
چاپ بنر های چاپ بنر افست چاپ افست، یک خط مش مضاعف همگانی و شناخته گردیده در چاپ است؛ اگر چه ممکن می باشد بخش اعظمی از مردم با مراحل چاپ افست آشنایی نداشته باشند . در چاپ افست، از یک سری سیلندر چاپ برای پاچیدن جوهر روی صفحه به کارگیری می شود . در این نوع چاپ، هر یک از رنگ ها سیلندرهای مستقل ای دارا می‌باشند .

ویژگی
های چاپ دیجیتال پروسه چاپ دیجیتال کاملا متفاوت از چاپ افست می باشد . در چاپ دیجیتال، پوشه دیجیتالی به رخ الکترونیکی به دستگاه چاپ منتقل می شود . سپس دستگاه چاپ جوهر را به طور بی واسطه روی کاغذ، چاپ می نماید .

کاربردهای
متفاوت
چاپ دیجیتال و چاپ افست تعداد چاپ برای چاپ هایی با تعداد پایین، به کارگیری از چاپ دیجیتال، از لحاظ ارزش چاپ مقرون به صرفه هست . کتاب هایی با تعداد کمتر از 150 یا این که 250 عدد، با روش و رویکرد افست چاپ نمی شوند . چاپ افست برای چاپ هایی با تعداد بالا، مقرون به صرفه می باشد .

مدت
چاپ چاپ کتاب با راه چاپ دیجیتال، در بازه دوچندان کوتاهی انجام می شود .

بها
چاپ با توجه به حجم سفارش، معین می شود برای چاپ کتاب، به کارگیری از چاپ دیجیتال مقرون به صرفه تر است یا چاپ افست .

بعدها
چاپ چاپ افست این قابلیت را دارااست که روی صفحاتی با بعد ها گران قدر تر چاپ کند . بخش اعظم کتاب ها را می بضاعت و توان با هر دو رویکرد و روش دیجیتال و افست، چاپ کرد؛ اما چاپ دیجیتال برای چاپ کتاب هایی با آن گاه ها مضاعف بزرگ، دارنده محدودیت هایی است .




:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: