بازیافت زباله در برخی کشورهای دنی
نوشته شده توسط : اندرزگو

سال هاست داستان دفن و محو زباله‌ها، در جهان مدرن به پایان رسیده و راهی جز بازیافت اون ها باقی نمونده. با پیشرفت تکنولوژی بازیافت صنعتی زباله‌ ها به مهم‌ ترین چالش زیست محیطی و انسانی روزگار ما تبدیل شده که کشورهای مختلف رویه‌ های متفاوتی رو برای اون در پیش گرفتن.

معمولا کشورهای صنعتی دارای بالاترین نرخ در تولید زباله هستن؛ چرا که تولید و مصرف کالا در این کشورها بالاست؛ اما نکته ای اساسی که از شاخصه های توسعه هم هست، درصد بازیافت و فرهنگ مدیریت زباله ست.

بازیافت در سوئیس:
بهترین کشـور جهان از نظر تفکیک زباله و بازیافت زباله سوئیسه. در این کشور، مردم و دولت با همکارى همدیگه، بهترین سیستم بازیافت پسماندها رو اجرا مى کنن که زبانزد بسیارى از کشورهاى جهانه. در این کشور، حتى روغن هاى مصرفى مردم هم بازیافت مى شن و در همه فروشگاه هاى کوچک و بزرگ این کشور، سطل هاى زباله مجزایى براى پسماندهاى خشک و تر وجود داره.

ریختن زباله در این کشور جرم محسوب مى شه و هر فردى که در خیابون آشغال بریزه، جریمه می شه؛ همچنین در این کشور، قیمت هر کیسه زباله به بیش از یک یورو مى رسه که در نتیجه افراد ترغیب مى شن زباله هاى کمترى تولید کنن.

بازیافت در دانمارک:
در کشــور دانمارک هم الگویى کم نظیر از صنعت بازیافت زباله وجود داره. در این کشور، دولت از صنایعى که کمترین میزان زباله رو تولید کنن، حمایت مى کنه و گفته مى شه در این کشور سبز و پاک، بیش از یک درصد از مردم در کار صنعت بازیافت و تفکیک زباله فعالیت مى کنن.

بازیافت زباله در ژاپن:
در کشور ژاپن، بازیافت به طور شگفت انگیزی رو به پیشرفته! مردم این کشور بسیار دلسوزانه و مسئول، تمام مراحل تفکیک رو انجام می دن و ظاهر شهر و کشورشون و همین طور سلامت محیط زیست، اهمیت بالایی براشون داره. رفتگرها در این کشور تقریبا بیکار هستن! سطل زباله های اون ها اصلا شبیه به سطل های ما نیست، چرا که همه جای شهر پر از سطل زباله های رنگی برای تفکیک زباله ست!

بازیافت در آلمان:
کشور آلمان هم در زمینه بازیافت زباله، دست کمى از سوئیس و دانمارک نداره؛ مردم این کشور براى هر نوع زباله، ظرف جداگونه اى تعبیه کرده ان و درواقع، تنها به جداسازى زباله هاى خشک و تر از هم، بسنده نمی کنن. همچنین تعداد زیادی نیروگاه تولید برق از زباله در آلمان وجود داره که به دلیل چرخه ی کامل بازیافت در این کشور، خیلی از مواقع مجبور می شن که از کشورهای همسایه زباله وارد کنن!

بازیافت در سنگال:
شاید باورتون نشه که کشور سنگال هم یکى از کشورهاى پیشرو در صنعت بازیافته که روز به روز هم بر قدرت این صنعت در سنگال افزوده مى شه؛ البته این کشور براى بازیافت بهتر زباله ها از سایر کشورهاى اروپایى هم کمک می گیره.

همین طور که مشاهده کردید بازیافت یکی از اساسی ترین راهکارها برای حفظ محیط زیسته و پاکزی در این راه همیشه همراه شماست. کافیه برای درخواست سطل های پاکزی وارد سایت یا اپلیکیشن ما بشید و بعد از تحویل سطل ها زباله های خشک تون رو جدا کنید و در سطل بریزید؛ حالا هر زمان که خواستید سطل ها رو به مأمورای ما تحویل بدید و در ازای اون کیف پول خودتون رو شارژ کنید




:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: