یاقوت چیست؟
نوشته شده توسط : اندرزگو

سنگ‌ متولدین‌ تیرماه‌ ، یاقوت‌ قرمز‌رنگ RUBY است. رنگ‌ قرمز‌رنگ یاقوت‌ سمبل‌ علاقه، سرزمین ‌پرستی‌ و خشم‌، و رنگ‌ گزینه عشق و علاقه‌ كودكانِ پرخاشگر می‌باشد. سنگ یاقوت در اروپا در آخرها قرنها‌ وسطی ، سنگ‌ گزینه عشق‌ كشیشان‌ بود ؛ آن‌ را روی‌ انگشتر می ‌گذاشتند و می‌ گفتند از فردوس‌ آمده‌ می باشد. یاقوت در میان‌ سنگ‌های‌ قرمز‌رنگ بیشترین‌ خواستار‌ را داراست و گرانبها‌ ترین‌ می باشد. پس‌ از الماس، یاقوت‌ قرمز رنگ دشوار‌ ترین‌ كانی‌ محسوب‌ میگردد و در سایزهای‌ فراتر از پنج‌ قیراط ، از الماس‌ باارزش‌ خیس می باشد. یاقوت سرخ دربین‌ جواهرات‌ به‌ شاه‌ سنگ‌ها آوازه‌ دارااست.

یاقوت‌ قرمز‌رنگ دارنده خاصیت‌ درمانی‌ برای‌ جسم‌ و سرازیر‌ می باشد. از این‌ سنگ‌ برای‌ بیماری ‌های‌ قلبی ، تهیه و تنظیم‌ جریان‌ خون‌ و تقویت‌غده‌ فوق ‌كلیه‌ به کار گیری‌ می ‌شود.یاقوت سرخ فشارخون‌ را ارتقاء‌ داده و موقعیت‌ ضعف‌ و ناتوانی‌ را در جسم از در بین‌ می ‌پیروزی. بصیرت‌ را تقویت‌ می ‌كند و جریان‌ خون‌ را در حیطه‌ دیده‌ها به‌ گردش‌ می‌ اندازد.این‌ گوهر بضاعت ، نیرو ، معاش ، شهامت ، شجاعت‌ و تفكرات‌ مثبت‌ را تقویت‌ می ‌كند. یاقوت پر اسم و رسم هست به خداوندگار گوهرها.

یاقوت در اعتقاد و باور پیشینیان

انگشتر نقره مردانه با یاقوت سرخ درشت

بر اساس اعتقاد و باور و خرافات پیشینیان کلیه گوهرها در حریق می‌گدازد بجز یاقوت سرخ. محمد بن محمود همدانی در کتاب شگفتی‌ها‌طومار در رابطه یاقوت میگوید:

طبع او گرم و کم آب می‌باشد، به رتبه رابع. هر کس با خویش دارااست از طاعون ایمن بود. یاقوت از زر و سرب سنگی‌خیس بود.معدن او کوه رهون می‌باشد به سرندیب که بشر به آن فرو آمد، و فی مابین دریاست. کسی که یاقوت با خویش داراست، خون در بدن او صافی نماید و از خمود و سکته و صرع ایمن بود.

یونانیان‌ مهتقد بودند كه‌ یاقوت سرخ به‌ صاحبش‌ نیروهای‌ خاصی‌ از گزاره‌ سالمی ، علم ، گنج‌ و برد‌ در عشق و علاقه‌ می دهد. همینطور‌ معتقد بودند در حالتی‌که در سوی‌ چپ‌ خرقه‌ روی‌ سینه‌ با سنجاق‌ سنگ‌ یاقوت بگذارند ، معاش‌ آن ها یاور‌ با دوستی‌ و صمیمیت‌ میگردد و درصورتی که سربازی‌ یاقوت با خویش داشته باشد شكست‌ناپذیر می‌ گردد. در قرنها وسطی تصور میشد که یاقوت با تغییر تحول رنگ و تبدیل آن به رنگ سرخ تیره خیس، دارای خویش را از خبری ناراحت کننده، بیماری و یا این که بداقبالی بر حذر می داشته می باشد.

در برمه جنگجویان اعتقادشان بر این بود که حمل یاقوت سرخ در نبرد برایشان برد به هم پا خواهد داشت.در هند باور بر این می باشد که یاقوت می تواند برای صاحبانش معاش توام با متانت و آشتی با معاندان به یاروهمدم داشته باشد و افرادی که به الهه کریشنا یاقوت سرخ کادو نمایند در ولادت دوباره (تناسخ) در کالبد یک امپراتور به معاش رجعت خواهند کرد.سنگ های زینتی

در مشرق زمین بر این اعتقاد و باور بودند که سنگ یاقوت آرم معاش و حیات هست و معتقد بودند که قطره های خون قلب مامان زمین یاقوت می باشد ، چرا‌که برای معاش، خون گرانترین دیه و پولی ست که رقم خورده میباشد و همینطور جواهر زیبای یاقوت سرخ یک سنگ خویش افروز به شمار می‌رفت و به همین ادله این سنگ را تابناک یا این که درخشنده نیز می نامیدند.




:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: