چه چیزی باعث عصبانیت مردم می شود؟
نوشته شده توسط : اندرزگو
علل خشم بسیاری وجود دارد ، مانند از دست دادن صبر ، احساس اینکه انگار از نظر یا تلاشهای شما قدردانی نمی شود و بی عدالتی است. از دیگر دلایل عصبانیت می توان به خاطراتی از حوادث آسیب زا یا دلهره آور و نگرانی از مشکلات شخصی اشاره کرد.
شما همچنین بر اساس آنچه به شما آموخته می شد از خود ، دیگران و دنیای اطراف خود انتظار داشته باشید ، باعث ایجاد خشم منحصر به فرد می شوید. تاریخ شخصی شما واکنش های شما را در برابر عصبانیت نیز تغذیه می کند. به عنوان مثال ، اگر به شما آموخته نشده بود که چگونه چگونه عصبانیت را به درستی بیان کنید ، ممکن است ناامیدی های شما بدرخشد و شما را بدبخت کند ، یا تا زمانی که در یک طغیان عصبانی منفجر شوید ، بسازید.
تمایلات وراثت ، شیمی مغز یا شرایط پزشکی زیربنایی نیز در گرایش شما به طغیان عصبانی نقش دارند.
 
 
بهترین راه مقابله با عصبانیت چیست؟
وقتی عصبانی هستید ، می توانید با احساسات خود از طریق:
اصطلاح. این عمل انتقال عصبانیت شماست. بیان از یک بحث منطقی و منطقی گرفته تا طغیان شدید.
سرکوب. این تلاشی برای نگه داشتن خشم و احتمالاً تبدیل آن به رفتار سازنده تر است. اما سرکوب عصبانیت می تواند باعث شود شما عصبانیت خود را به سمت خود بچرخانید یا عصبانیت خود را از طریق رفتار غیرفعالانه ابراز کنید.
آرام شد. این در شرایطی است که شما با آرام کردن خود و اجازه دادن به احساسات خود ، رفتار بیرونی و واکنش های داخلی خود را کنترل می کنید.
در حالت ایده آل ، بیان سازنده ای را انتخاب خواهید کرد - نگرانی ها و نیازهای خود را به وضوح و مستقیم بیان کنید ، بدون اینکه به دیگران آسیب برساند یا سعی در کنترل آنها نکنید.
آیا عصبانیت می تواند به سلامتی شما آسیب برساند؟
برخی تحقیقات حاکی است که ابراز نادرست ابراز عصبانیت - مانند بالا نگه داشتن خشم عصبانیت - می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. به نظر می رسد سرکوب خشم درد مزمن را بدتر می کند ، در حالی که ابراز خشم باعث کاهش درد می شود.
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد عصبانیت و خصومت با بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، زخم های پپتیک و سکته مغزی ارتباط دارد.
چه زمانی به کمک حرفه ای نیاز است؟
یادگیری کنترل عصبانیت هر از گاهی برای همه یک چالش است. اگر به نظر می رسد عصبانیت خنثی است ، به دنبال کمک در مورد مسائل خشم باشید ، باعث می شود کارهایی را انجام دهید که از آن پشیمان شده اید ، به اطرافیان شما صدمه وارد می کند یا به روابط شخصی خود کمک می کند.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: