وزن موجودات زنده روی کره خاکی از ابتدا تاکنون چقدر است؟
نوشته شده توسط : اندرزگو

گیاهان بیشتر از هر موجود دیگری روی کره خاکی پادشاهی کرده‌اند و حضور دائم داشته‌اند؛ چنانکه دانشمندان می‌گویند ۸۰ درصد کربن موجود روی کره خاکی از ابتدا تاکنون به واسطه موجودات زنده ایجاد شده است مربوط به گیاهان می‌شود. این نکته تنها یکی از اتفاقات جالب حضور گیاهان روی کره زمین است که دانشمندان در بررسی‌های جدید خود آن را کشف کرده‌اند.

 

به گزارش عصر تبریز به نقل از موبنا، محاسبه حجم کربن موجود در کره زمین مبتنی بر متغیرهای مختلف از جمله آب نشان داده است وزن کلی کربن مرتبط با همه موجودات زنده روی کره خاکی ۵۵۰ گیگاتن محاسبه می‌شود. از این رقم گیاهان ۴۵۰ گیگاتن کربن به گیاهان اختصاص میابد و پس از آن باکتری‌ها با ۷۰ گیگاتن و قارچ‌ها با ۱۲ گیگاتن قرار دارند. دانشمندان این اعداد و ارقام را طی گزارشی در آخرین شماره از نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر کردند. بر اساس این گزارش مشخص شد حیوانات در مجموع ۲ گیگاتن کربن موجود در کره زمین را در طول تاریخ تشکیل داده‌اند که نیمی از آنها را حشرات، عنکبوت‌ها و خانواده خرچنگ‌ها شامل می‌شوند.

در ادامه جالب است بدانید به منظور محاسبه دقیق زیست توده هر یک از موجودات زنده، زیست شناسان مطالعه دقیقی را به مدت ۳ سال انجام دادند و طی آن یافته‌های به دست آمده توسط دیگر دانشمندان را در کنار یکدیگر بررسی کردند. البته هدف نهایی محققان محاسبه وزن دقیق موجودات زنده روی کره خاکی از ابتدا تاکنون نبود. آنها تلاش کردند با این بررسی فراوان‌ترین و رایج‌ترین پروتئین‌ها را در زمین کشف کنند.




:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: