چرا غذاهای ایرانی و اسلامی در صدر استقبال و سلامتی دنیا قرار دارند؟
نوشته شده توسط : اندرزگو

غذاها از دیر باز مورد توجه بشر بوده اند چه برای قشر ثروتمند و چه قشر ضعیف دنیا نسبت به آنچه می خورند .

توجه نسبی دارند قشر ضعیف به دریافت حداقل مواد غذایی با حداقل قیمت ؟

و قشر ثروتمند به غذایی خوشمزه تر و شکیل تر در عین حال مفید تر علاقه مند هستند.

برای همین جالب توجه بودن "غذا" باعث شد انسانها از زمانی که دریافت پول و سودجویی رسم شد یکی از اصلی ترین روش سودجویی را در فروش غذا و تهیه غذا ببیند.

این نقیصه بیشتر در غرب پدیدار شد.متاسفانه آنچه امروز به نام فست فود و ساندویچ در بازار ایران و حتی غرب مشاهد می شود.

از آثار همین سود جویی شهرت طلبی مزه پرستی ناشی شده .

تقریبا می توان بصورت قطعی نظر داد اکثر این غذاهای آماده ناشی از تمنای سود پرستی خلق شده و در بین مردم دنیا به فروش می رسند.

این غذاهای مملو از روغن چربی سس های رنگی برای خالی کردن جیب مردم اختراع و ابداع شدند.

آمریکایی ها گاو پرورش می دادند وجود علفزارهای وحشی و گاوهای وحشی در سرزمین فعلی آمریکا باعث شد تا عده زیادی از مهاجران

اروپای در بدو ورود به این سرزمین شروع به پرورش و فروش این حیوان کنند؟

اما تولید زیاد و مصرف کم بود لذا رستورانهای آمریکایی آمدند انواع غذاهای گوشتی مانند همبرگر و بیفتک و مشابه اختراع تبلیغ و عرضه کنند تا بازار فروش محصولات روی دست مانده خودشان را فراهم کنند.

یا در اروپا و آمریکا مرغ ( صنعتی ) پرورش می دادند با اختراع مرغ مملو از آرد در روغن سرخ شده سعی کردند این چرخه تولید و عرضه را تبلیغ و توزیع کنند با استفاده از رسانه ها با کمک ساز تبلیغات حتی سکس و هنرپیشه های مطرح توانستند این غذاها در تمام دنیا جا بیندازند .

امروز فروشندگان این غذاها در دنیا از ثروتمند ترین انسانها ی روی کره زمین هستند.

این غذاها بدون توجه به مفید بودن یا مضر بودن آن ها برای خالی کردن جیب مردم طراحی فروخته می شوند بدون توجه به زیانهای عمیق و جانکاه به سلامتی انسانها اختراع و تبلیغ می شوند .

حتی یکبار یک خبرنگار با صاحب یکی از این کمپانی ها هم غذا شده بود از او سوال می کند شما چند بار در هفته از غذایی کمپانی خود مصرف می کنید ( ظاهر طرف آن موقع مست بوده و حواسش نبوده ) پاسخ می دهد من هرگز از این جانکی فود (غذای اشغال ) نمی خورم.

بعد همین مطلب تکذیب شد؟ خبرنگار مزبور هم حرفش را پس گرفت عنوان کرد ظاهرا ما آن شب هر دو مست بودیم درست به خاطر ندارم چه گفتگوی بین ما رد و بدل شد.

اما غذاهای ایرانی اسلامی توسط مردمی آگاه بعضا توسط حکمای ایرانی با توجه به فایده غذاها برای تغذیه درمان و حل مشکلات زارعان و جنگ آوران و قشرهای خاص توصیه و در طی زمان مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه عالی آن مورد تایید واقع شده است؟

بگذارید مثالی تاریخی بزنیم سپاه هخامنشیان برای عبور از بیابان از مخلوط آب و سرکه استفاده کردند تا زیاد نوشیدن آب و بی حالی آنان از پای نیندازد .

یا درمان کمر درد تازه دامادها چاره ای غیر استفاده از خاگینه ندارد نه تنها در ایران که در تمام غرب هم ( اروپا آمریکا ) نمی توانید درمان مناسبی پیدا کنید حتی آمپولهای چند صد یورویی هم نمی توانند به سرعت و راحتی خاگینه ( بخصوص خاگینه شیرین شده با شیره انگور )

درمان کند ان هم فقط ظرف چند ساعت؟

یا زیتون پرورده گیلان که برای مقابله با روماتیسم و درد پای شالیکاران که در محیط بشدت مرطوب شمال کار می کنند ابداع شده و عالی عمل می کند.(مخلوط زیتون تازه با مغز گردو رب انار و آویشن سیر کوبیده )

فرق بین غذاهای ایرانی اسلامی و غذاهای غربی مانند مقایسه زمین است تا ثریا.

شما هر غذایی سنتی ایرانی که پیگیری کنید می بینید برای یک موقع خاص سال و یک مناسبت خاص توصیه شده و اگر به مناسبت خاص خودش مصرف کنید نتیجه عالی و مناسب خواهید داشت.

یا غذایی برای همه سال با غذایت کامل ( دارای همه نیازهای پروتئین انرژی ویتامینی ) همانند آبگوشت کامل همراه پیاز و سبزیجات و یا کوفته تبریزی و هزاران غذای دیگر .

برای کار سنگین غذاهای خاص برای تابستان غذاهای خاص برای زمستان غذاهای خاص یا استفاده از خشکبار همه و همه دلیل اینست که علما و حکما ما بی جهت برای ارضاء خود یا پر کردن پول در جیب خود غذا یا درمانی را ارائه نکرده اند؟

تقریبا در گذشته نه چندان دور طبیب ها و علما بدون چشم داشت مالی با اخلاص کامل حتی گاه مجانی برای خاطر خدا کار کرده اند طبابت کرده اند تجویز کرده اند حتی ذره ای در آن انحراف و کجی و کاستی نمی توانید پیدا کنید.( جالب اینجاست بسیاری از این علما از مجتهدان و حتی علامه های دینی بخصوص شیعی مشهور بوده اند که گاه برای درمان یا تجویز مسافتی طولانی راه را طی طریق می کردند)

امروز با وجودی که دنیا بسیار پیشرفت کرده و علوم جدید اطلاعات جدید همه دنیا را فرا گرفته بسیاری از مردمان در مسافرت به مشکل تغذیه می خورند اما مسافران به ایران مشکل تغذیه ندارند؟

حتی در شهرهای چند ملیتی مانند دوبی لس آنجلس یا لندن که غذایی ایرانی عرضه می شود از معدود رستورانهای مورد استقبال تمام ملیتها رستورانهای ایرانی هستند .

در واقع غذایی ایرانی اسلامی یکی از بزرگترین برکات و فرآورده غذایی بشری است که تاکنون بشریت به خود دیده است متاسفانه ما ایرانی ها "قدر" آن را نمی دانیم شاکر آن نیستیم

استفاده از غذای غربی در شهرهای بزرگ ایران تلفات و بیماریهای بسیاری بر ملت ایران تحمیل کرده است.

هزینه این بیماریها بقدری سنگین و کمر شکن و کوتاه کننده عمر و کارایی شده که از حد شمارش و حساب خارج شده است.

امروز بیمارستانهای کشور در گیر بیماری های قلبی عروقی با افزایش 27 درصد

سکته مغزی با افزایش 19 درصد.

انواع سرطان 15 درصد افزایش

آلزایمر با 103 درصد افزایش

بیماریهای تنفسی با 40 درصد افزایش

دیابت با 76 درصد افزایش فشار خون با 28 درصد افزایش ( تمام آمار مال سال 2017 وزارت بهداشت و آموزش کشور با کمک 676 محقق خارجی و ایرانی تهیه شده )

این بیماریها می روند تا تمام بودجه سلامت کشور را ببلعند به قول یک پزشک با این سرعت افزایش هزینه بیماریها چند سال دیگر نه فقط بیمه های ما که کل وزارت بهداشت و حتی کل کشور ورشکسته خواهند کرد.




:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: