کرفس
نوشته شده توسط : اندرزگو

کرفس در گذشته به عنوان يک سبزي، مخصوصا در فصل زمستان و بهار، کشت مي شد. اعتقاد بر اين بود که کرفس نقش مهمي در پاکسازي بدن ايفا مي کند و به عنوان يک ماده سم زداي طبيعي محسوب مي شد که مي توانست بيماري را بهبود بخشد. همچنين به نظر مي رسيد دانه هاي گياهي آن اثر ضد درد دارند.

کرÙ?س.jpg
کرفس متعلق به خانواده Apiaceae است و نوعي سبزي محسوب مي شود. کرفس در بسياري از کشورها در سراسر جهان در دسترس است. منتها منشا آن در مناطق مديترانه و شمال آفريقا مي باشد. اين سبزي به بخشي از دنياي آشپزي تبديل شده است که در انواع مختلف سوپ ها و سالاد ها يافت مي شود و همچنين به عنوان يک عامل تزئيني در تعدادي از غذاها استفاده مي شود. کرفس در زمان مصرف وعده هاي غذايي سنگين، به عنوان يک ميان وعده مصرف مي شود.

ارزش غذايي
يک فنجان کرفس خام حاوي:

16 کالري
1 گرم پروتئين
5 گرم فيبر
همچنين شامل:

37 درصد ويتامين K
9 درصد اسيد فوليک و ويتامين A
8 درصد پتاسيم
5 درصد ويتامين C
4 درصد کلسيم و ويتامين B6 مي باشد.
فوايد کرفس
1- کنترل موثر فشار خون
کرفس حاوي فتالايد است که يک ترکيب طبيعي مي باشد که مي ‌تواند به رهايي از استرس در جريان خون کمک کند و براي گردش خون بهتر در رگ هاي خوني و سياهرگ ها بسيار مهم است. فتالايد مي‌تواند با ايجاد فضا در رگ‌ هاي خوني، به گردش خون يکنواخت کمک کند. از اين رو، خوردن کرفس مي‌تواند باعث نرمال کردن سطوح فشار خون شود. حفظ سطوح فشار خون طبيعي براي اجتناب از تجربه مشکلات قلبي بسيار مهم است. پرفشاري خون يا فشار خون بالا مي‌تواند منجر به توسعه بيماري ‌هاي قلبي مانند آترواسکلروز، سکته و حمله قلبي شود.

2- کاهش کلسترول بد
مصرف منظم کرفس، مي تواند، گرفتگي عروق ناشي از LDL يا کلسترول بد را به طور موثر کنترل کند. کلسترول بد در معرض اکسيداسيون است که براي قلب مضر است. از آنجا که کرفس حاوي فتالايد است، باعث تحريک ترشح صفرا مي ‌شود. صفرا مي ‌تواند به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک کند. علاوه بر اين، کرفس داراي مقادير بالايي از فيبر است که مي ‌تواند به حذف کلسترول بد از جريان خون کمک کند؛ بنابراين، مصرف منظم کرفس، عملکرد بهينه قلب را ارتقا مي ‌دهد.




:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: