درد قفسه ی سینه همراه با این علامت یعنی خطر!
نوشته شده توسط : اندرزگو

در حقیقت، بیش از یک چهارم مردم درد قفسه سینه ای را تجربه می کنند که مربوط به قلب نیست ؛ چنانچه در مطلب "اینبار درد قفسه سینه نشانه بیماری قلبی نیست!"در بخش قبلی سلامت نمناک توضیحاتی ارائه شد درد قفسه سینه هم چنین ممکن است با مشکلات ریه ها، مری، ماهیچه ها، دنده ها و یا اعصاب ایجاد شود. برخی از این شرایط جدی و خطرناک هستند اما بقیه نیستند.

اگر درد سینه غیر قابل توضیحی دارید، تنها راه برای تایید دلیل آن مراجعه به پزشک است ، ممکن است درد قفسه سینه را در گردن تا قسمت فوقانی شکم خود احساس کنید بسته به علت آن، درد قفسه سینه ممکن است شامل این موارد است:

_تیز

_کم

_سوزان

_تیر کشیدن

_سیخ زدن

_احساس تنگی یا فشرده شدن

درد قفسه سینه

علت درد قفسه سینه و نحوه تشخیص آن
تمام دلایل و علل درد قفسه سینه
در اینجا برخی از علل شایع دردهای قفسه سینه وجود دارد.

مشکلات قلبی:

بیماری عروق کرونری، یا CAD:انسداد مجاری خونی قلب که جریان خون و اکسیژن را به خود ماهیچه کاهش می دهد. این می تواند باعث کمبود جریان خون و اکسیژن شود که باعث دردی به نام آنژین می شود. این نشانه ای از بیماری قلبی است اما به طور معمول باعث آسیب دائمی به قلب نمی شود.

با این حال، نشانه ای است که ممکن است در آینده دچار حمله قلبی شوید. درد سینه ممکن است به بازو، شانه، فک، یا کمر شما سرایت کند.آنژین می تواند با ورزش، هیجان، یا پریشانی عاطفی تحریک شود و با آرامش خاطر بهتر شود.

انفارکتوس میوکارد (حمله قلبی):کاهش در جریان خون از طریق رگ های خونی است که باعث مرگ سلول های ماهیچه ای قلب می شود. هر چند شبیه سکته قلبی آنژین است، اما حمله قلبی یک درد شدید و خرد کننده ای دارد که معمولاً در مرکز یا سمت چپ سینه وجود دارد و با استراحت خوب نمی شود.

عرق، حالت تهوع، تنگی نفس یا ضعف شدید ممکن است با درد همراه باشند.

ناراحتی قلبی

درد قفسه سینه ناشی از چیست؟
آیا می دانید علت درد قفسه سینه شما چیست؟
میوکاردیت:

علاوه بر درد قفسه سینه، این التهاب ماهیچه قلب ممکن است باعث تب، خستگی، ضربان قلب سریع و تنفس بدبو شود. اگرچه هیچ انسدادی وجود ندارد، اما علائم میوکاردیت می توانند شبیه به یک حمله قلبی باشند.

پریکاردیت:

التهاب و یا عفونت کیسه ای است که قلب را احاطه کرده است. این امر می تواند باعث ایجاد دردهایی مانند آنژین شود. اما اغلب باعث درد شدید و مداوم در امتداد گردن و ماهیچه شانه می شود. گاهی اوقات وقتی نفس می کشید، غذا می خورید و یا روی پشت خود دراز می کشید، بدتر می شود.

پریکاردیت

درد قفسه سینه چه دلایلی دارد؟
درد قفسه سینه و بیماری های آن
کاردیومیوپاتی هیپرتروفی:

این بیماری ژنتیکی باعث می شود که ماهیچه قلب به طور غیر طبیعی بزرگ شود. گاهی اوقات منجر به مشکلات ناشی از جریان خون از قلب می شود. درد قفسه سینه و تنگی نفس اغلب با ورزش پدید می آیند.

در طول زمان ممکن است نارسایی قلب زمانی رخ دهد که ماهیچه آن بسیار ضخیم شوند.این باعث می شود قلب برای پمپ کردن خون سخت تر کار کند.در کنار درد قفسه سینه، این نوع بیماری ممکن است موجب گیجی، سبک سری، غش و دیگر علایم شود.




:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: