قوه بینایی انسان‌ها یا حیوانات؛ کدام قوی‌تر است؟
نوشته شده توسط : اندرزگو

چشم‌های انسان یکی از پیچیده‌ترین ساختارهای طبیعت است به گونه‌ای که می‌تواند 8 میلیون رنگ مختلف را به طور همزمان تشخیص دهد اما حیواناتی هستند که قوه بینایی قوی‌تر و بهتری نسبت به انسان دارند. در اینجا با برخی از آنها آشنا می‌شوید.

قوه بینایی انسان‌ها یا حیوانات؛ کدام قوی‌تر است؟

قوه بینایی گربه

بزرگ‌ترین تفاوت میان قوه بینایی انسان و گربه نوع شبکیه چشم آنها است. گربه برخلاف انسان دارای غلظت بالایی از گیرنده‌های میله‌ای و غلظت پایین‌تری از گیرنده‌های مخروطی است؛ به همین دلیل گربه در تاریکی شب و انسان در طول روز دید بهتری دارد. همچنین از آنجایی که گربه‌ها گیرنده‌های میله‌ای زیادی دارند، به نور کم نیز حساس هستند و از همین رو تنها با داشتن یک ششم میزان نور مورد نیاز چشم انسان‌ها، اجسام را می‌بینند.

سگ‌ها

سگ‌ها برخلاف باور عمومی جهان را سیاه و سفید نمی‌بینند، درواقع دید آنها تقریبا شبیه به گربه‌ها است. سگ‌ها دچار کوررنگی قرمز-سبز هستند و برخلاف گربه‌ها تنها دو گیرنده مخروطی دارند که پدیده دورنگی را در آنها ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های میان انسان و سگ‌ها حساسیت کمتر به روشنایی و تغییرات در نور است. سگ‌ها در مقایسه با انسان‌ها بسیار نزدیک‌بین هستند.

اسب‌ها

اسب‌ها همانند سگ‌ها نمی‌توانند تفاوت رنگ‌های قرمز و سبز را از یکدیگر تشخیص دهند و میزان دید مشابه سگ‌ها را دارند.

اسب‌ها بسیار شبیه به پرندگان هستند به گونه‌ای که از دید «مونوکولار 350 درجه» بهره می‌برند و این به دلیل موقعیت قرارگیری چشم آنها در کنار سرشان است که به آنها اجازه می‌دهد تا تمام مسیر پشت سرشان را ببیینند.

 




:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: