4 کلید اصلی برای رشد شخصیتی
نوشته شده توسط : اندرزگو

کلید اول: خودتان را از لحاظ ویژگی های شخصیتی ارتقا دهید
باید از لحاظ روانشناسی چه تغییراتی درون شما ایجاد شود تا بتوانید زودتر به اهداف خود برسید و از لحاظ شخصی خودتان را ارتقا دهید:
• در خودتان انگیزه ایجاد کنید: این انگیزه را چطور باید به خودتان بدهید؟ انسان های اطراف شما می توانند بر شما تاثیر بگذارند ولی شما مسلما به دنبال این هستید که سرعت و پیشرفت بیشتری داشته باشید. در نتیجه باید یاد بگیرید که به خودتان انگیزه بدهید. یکی از قوی ترین راه ها برای این کار این است که اهداف خود را روی یک برگه کوچک بنویسید و در جیبتان قرار دهید و هر روز آن اهداف را مرور کنید. هر ساعت و هر زمانی که احساس کردید خسته شده اید، آن اهداف را مرور کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که سنگ یا صدف کوچکی را به عنوان سمبلی از آن اهداف خود در جیبتان قرار دهید تا وقتی که دست شما به آن سنگ می خورد و آن را می بینید، به یاد اهداف خود بیفتید. این کار ناخودآگاه اتفاق می افتد و اهداف شما را به یادتان می آورد.
• قدرت تغییر داشته باشید: یعنی زمانی که راهی را رفته اید و متوجه می شوید که اشتباه است، این قدر قدرت و جسارت داشته باشید که قبول کنید و راه خود را عوض کنید و از یک مسیر دیگری بروید. وقتی که ما کارهای تکراری انجام می دهیم، آن کارها ما را به ربات تبدیل می کنند. برخی از افراد فکر می کند اگر بیست یا سی سال از عمر خود را به یک شیوه خاص گذرانده اند، دیگر امکان تغییر برای آنها وجود نخواهد داشت. این دسته از افراد نباید فراموش کنند که انسان می تواند هر کاری را انجام دهد. البته باید تصمیم بگیرد و برای انجام آن نهایت تلاش را داشته باشد. تغییر روش، عادت یا سبک زندگی نیز امکان پذیر خواهد بود. البته در صورتی که شما اراده مصممی داشته باشید. اگر رویایی در سر دارید که تاکنون و به شیوه فعلی نتوانسته اید به آن دست یابید، هراس به دلتان راه ندهید. با جرات و جسارت گام بردارید و برای رویاهایتان بجنگید.
• خوش بین باشید: نباید نگران اتفاقی باشید که ممکن است در آینده رخ بدهد. باید واقعا خوش بین باشیم تا بهترین برای ما اتفاق بیفتد و بین بدی و خوبی که در آینده وجود دارد باید دوربین خود را بر روی خوبی زوم و متمرکز کنیم که در آینده قرار است اتفاق بیفتد.
• انسان خوبی باشید: یعنی نسبت به انسان های اطراف خود کسانی که در زندگی شما هستند، انسان دلسوز و مهربانی باشید. انسان هایی که در اطراف ما هستند، نتیجه ای از رفتار خود ما می باشند. بر اساس یکی از اصول روانشناسی 5 نفر از انسان های اطرافتان را در نظر بگیرید. شخصیت شما از شخصیت آن 5 نفر فاکتور گرفته شده است. پس کارهایی که می کنید به نحوی به آن افراد و باز به خودتان بر می گردد. اگر انسان دلسوزی هستید، دور و بر شما را افراد دلسوز تشکیل می دهند. اگر فرد فداکار و مهربانی هستید، آدمهای اطرافتا از شما تاثیر می پذیرند. در نتیجه باید سعی کنید هر روز انسان خوبی باشید. فاکتور های افراد خوب را همه می دانند، شما باید عیب و نقص های خودتان را بپذیرید و هر روز به آن آدم خوب نزدیک تر شوید و در کل فرد صبوری باشید.
کلید دوم: وضعیت فیزیکی خود را ارتقا دهید
لطفا به این سوال ها جواب دهید. روزی چند ساعت ورزش می کنید؟ از چه مواد غذایی استفاده می کنید؟ آیا مدیتیشن و یوگا انجام می دهید. شاید بپرسید این موارد چه ربطی به رشد شخصیتی و موفقیت دارند. فیزیک بدنی شما در طولانی مدت بر روی شما تاثیر می گذارد. مثلا شاید به این دلیل فست فود می خورید که در درست کردن غذا تنبل هستید یا نمی توانید غذای خوب بخورید. بنابراین این فست فود در درازمدت مثلا یک یا دو سال روی شما تاثیر می گذارد و بازدهی مغز و بدن شما به شدت افت می کند. پس باید به بدن خود به اندازه روح و ذهنتان اهمیت دهید.

رشد شخصیتی


کلید سوم: بازدهی خود را افزایش دهید
اگر مثلا در طول روز به مدت 15 یا 16 ساعت در جهت هدفتان کار می کنید، به معنی این نیست که پر بازده هستید و پر بازده بودن نیز به این معنی نیست که زیاد کار کنید. افرادی که زیاد کار می کنند، اصولازمانی برای فکر کردن ندارند یا کسانی که صرفا فکر می کنند، نمی توانند افراد پر بازدهی باشند. به عبارت دیگر، سعی کنید روزی چند ساعت کار کنید ولی پربازده باشید. به این منظور، هر روز یک برنامه روزانه برای خودتان در نظر بگیرید و کارهای مهم که در طول روز باید انجام دهید را روی آن بنویسید. مثلا شاید فقط سه یا پنج کار اصلی به ذهنتان بیاید. حال دیگر می دانید که قرار است فقط بر روی همین موارد کار کنید. در نتیجه از انجام دادن کارهای اضافه و بیهوده ای که در جهت فعالیت های اصلی تان نیست خودداری خواهید کرد. مثلا اگر هدفتان نوشتن چند مقاله آموزشی است، سعی می کنید در طول روز کارهای متفرقه ای مثل چک کردن شبکه های اجتماعی یا سر زدن به وب سایت های مختلف را انجام ندهید، زیرا این کار باعث بر هم خوردن تمرکز شما خواهد شد.
کلید چهارم: مشوق باشید و لیست بسازید
یک کاغذ بردارید و فهرست افرادی که این مشخصات را دارند یادداشت کنید: عاشق شما باشند، به اهداف و رویاها و آرزوهای شما احترام بگذارند، از صمیم قلب برای شما کار انجام دهند و دلسوز شما باشند و به رویاهای شما ایمان داشته باشند و اهداف شما را اهداف خود بدانند. مثلا پدر، مادر، همسر و عشق خود را در نظر بگیرید که می تواند به شما آرامش دهند و وقتی شما آرامش داشته باشید می توانید به هدف خود برسید. یا مثلا اگر در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کنید، دوستان شما می توانند در بازاریابی یا تجارت به شما کمک کنند یا یکی از کارمندان شما در زمینه نوشتن بهترین طرح تجاری به کمک شما بیایند.




:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: