قانون مورفی تا چه حد واقعیت دارد؟
نوشته شده توسط : اندرزگو

با بررسی همه‌جانبه‌ترِ قانون مورفی می‌توان به نتایج مختلفی رسید. برخی آن را دروغ یا تلقین می‌دانند و برخی دیگر، راست و عده‌ای نیز آن را نوعی سخن بامزه می‌پندارند که شاید بعضی اوقات درست از آب دربیاید ولی ما در این مقاله سعی می‌کنیم منطقی‌ترین و مستندترین موارد را درباره‌ی واقعیت داشتن یا نداشتن قانون مورفی بیان کنیم:

بیشتر افراد از مضمون اصلی قانون مورفی مبنی بر این‌که: «کارها می‌توانند درست پیش نروند و این اتفاق خواهد افتاد»، کمابیش تجربه‌هایی دارند.

خیلی اوقات وقتی که عجله داریم می‌بینیم که ترافیک به‌طور غیرمنتظره‌ای زیادتر شده است ولی شاید بخشی از این زیاد بودن ترافیک به خاطر عجله داشتن ما و ناشی از افزایش حساسیت و دقت ما نسبت به ترافیک است که برایمان در شکل زیاد شدن ترافیک جلوه می‌کند! به‌عبارت‌دیگر چون شتاب داریم؛ جزئیات ترافیک را بیشتر می‌بینیم و درک می‌کنیم.

با این حال به نظر می‌رسد که گاهی قانون مورفی اتفاق می‌افتد. به‌طور مثال بروز چند بدبیاریِ پشت سر هم برای شخص یا اشخاص بدون هیچ دلیل خاصی بارها روی داده است؛ پس نمی‌توان به‌طور کلی منکر وجود قانون مورفی شد.

دانستن قانون مورفی چه سودی دارد؟
آگاهی از قانون مورفی می‌تواند موجب برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای هر کاری که قصد انجامش را دارید و تقویت واقع‌نگری و آینده‌نگریِ توأمانِ شما شود. به این ترتیب دیگر نه تنها هیچ کاری را به بخت و اقبال واگذار نخواهید کرد، بلکه برنامه‌ها و نقشه‌های پیشگیری‌کننده برای اتفاقات غیرمترقبه نیز خواهید داشت
برخی از ما استعداد عجیبی در بدشانس دانستن خود داریم و هر اتفاق بدی را مخصوصِ خودمان می‌دانیم.
اطلاع داشتن از قانون مورفی باعث خواهد شد که از قبل متوجه باشیم که گاهی بدون هیچ دلیل مشخصی یک یا چند اتفاق بد برای هر انسانی می‌تواند روی دهد. آگاهی از این موضوع تا حدی موجب تقویت روحیه و اراده‌ی ما خواهد شد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌وجه از قانون مورفی برداشت منفی نکنید به‌طور مثال، نگویید که چون حتماً اتفاقات بد خواهند افتاد پس چه فایده‌ای دارد که من فلان تلاش را بکنم.

برخی از محققان معتقدند که نوع فرکانس مثبت یا منفی بودنِ احساسات شخص نیز در بروز یا عدم بروز قانون مورفی مؤثر است و به عبارت دیگر فرکانس منفیِ افراد است که قانون مورفی را به حرکت در می‌آورد؛ ضمن این‌که نکته‌ای که کمتر به آن اشاره می‌شود وقوع خوش‌شانسی‌ها و یا اتفاقات خوبِ هم‌زمان در زندگی افراد است که متأسفانه کمتر نوشته و گفته شده است.

جمع‌بندی: از قانون مورفی برای واقع نگری و آینده‌نگری استفاده کرده و سعی کنید همواره با فکر و نظر مثبت، این قانون را به مجموعه‌ای از رویدادهای خوب که برایتان اتفاق خواهند افتاد؛ تبدیل کنید.




:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: