جامعه شناسی ضحاک مار به دوش
نوشته شده توسط : اندرزگو

کتاب زیبای جامعه شناسی ضحاک مار به دوش نوشته استاد بزرگوار علی رضاقلی از اون کتابهایی هست که با خوندش نگاهتون به فرودسی عوض میشه و علت شاعر بودش رو انتخاب زبانی برای بیان واقعیت هایی از جامعه است .

وقتی تلوزیون کارتون ضحاک مار به دوش رو پخش میکرد با خودم گفتن هنوز فرودسی رو نشناختن.کافیه به تصویری که از ضحاک فرودسی ساخته توجه کنید !!!!!

بله تقریبا میشه گنبد و گلدسته !

و محل پادشاهی ضحاک در بیت المقدس !

بقیه رو بخونید براتون جالبه چرا این مارها مغز میخورن اونم مغز جوان نه پیر و چرا مغز چرا قلب نمیخورن و . . . . شاید خودم !!!!

فردوسی در داستان «ضحاک ماردوش» دو مار را که مغز انسان‌ها خوراکشان است نماد این خودکامگی قرار می‌دهد و آرزوی استقرار نظامی استوار و شاهی دادگستر و مردمانی دل‌آگاه و عدالت‌پرور را در سر می‌پرورد. اما چه می‌شود که ریشه‌های خودکامگی همچنان در اعماق تاریخ ما می‌پاید و می‌ماند. جامعه‌شناسی خودکامگی از خلال هزارتوهای تاریخِ دیرسال ایران و ایرانیان، به جست‌وجوی علل و عوارض دیرپایی و ماندگاری خودکامگی در نظام سیاسی و فکری می‌پردازد و با جست‌وجو در اخبار و احوال تاریخی و با توجه به نظریه‌های نوین جامعه‌شناسی سعی در یافتن و تبیین و تعریف آبشخور خودکامگی دارد.




:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: