نوشته شده توسط : اندرزگو

کاشان - ایرنا - فرماندار آران و بیدگل گفت: اثر تاریخی شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی) بزرگترین دستکند جهان در آستانه عید سعید فطر به روی گردشگران بازگشایی شد.

اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از پلمب شهر زیرزمینی نوش آباد در هفته گذشته به علت فقدان هماهنگی متولیان مجموعه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شد.

وی بیان کرد: براساس نشست هماهنگی شب گذشته قرار شد تا تفاهم نامه‌ای بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و شهرداری نوش آباد، به عنوان متولی شهر زیرزمینی، به امضا برسد تا از این پس اویی براساس استانداردها اداره شود.
فرماندار آران و بیدگل همچنین اضافه کرد: شهر زیرزمینی از امروز به روی گردشگران بازگشایی می‌شود اما قرار است تا زیر نظر اداره کل موزه‌ها قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، (اویی) شهر زیرزمینی تاریخی سه طبقه واقع در زیر بافت کنونی شهر نوش‌آباد از بزرگترین سازه‌های ساخته بشر دوران باستان و به عبارتی بزرگترین شهر زیرزمینی دستکند جهان به شمار می‌رود.

این اثر تاریخی در سال ۸۵ با شماره ۱۵۸۱۶ در فهرست اثرهای تاریخی ملی به ثبت رسیده و سالانه هزاران نفر از علاقه مندان را به خود جذب می‌کند.
شهر نوش آباد با جمعیت نزدیک به ۱۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به سه کیلومتری آران و بیدگل واقع است.




:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: