اولین مبتلا به ویروس کرونا وارد ایران شد!
نوشته شده توسط : اندرزگو

اگر می خواهید به ویروس کرونا مبتلا نشوید و سالم بمانید بخوانید، مطمئنا وقت شما را خواهد گرفت ولی ارزشمندتر از جوک و تصاویر مبتذل خواهد بود.
بمب ساعتی وارد کشور شد!!!
اين بار بمب و موشک نیست بلکه یک ویروس کشنده است. ویروسی که با برنامه ریزی آنان و غفلت مسئولین همیشه غایب در صحنه به زودی فاجعه ی عصر حاضر را رقم می زند.
حال می توان به آقای وزیر بهداشت که از وجود چنین ویروسی در عربستان اطلاع داشتند و حج امسال را لغو نکردند خرده گرفت.
می توان باز هم از کوتاهی آن ها در اطلاع رسانی یا معاینه ی دقیق حجاج بعد از ورود خرده گرفت ولی عجالتاً این چیزها دردی را دوا نمی کند. پس چه کنیم؟
رعایت اصول بهداشتی به طور جدی.
کرونا از طریق دهان وارد بدن می شود پس باید راه هایی برای پیشگیری باشد.
* حتی المقدور از رفتن به مکان های عمومی خودداری کنیم. به زبان ساده تر هرچه کمتر از منزل خارج شویم. مثلا اگر خودمان یا فرزندمان قصد داشتیم این ماه یا این فصل در کلاس خاصی شرکت کنیم فعلا منصرف شویم.
* وقتی مجبور به رفتن به اماکن عمومی هستیم از خوردن و آشامیدن به شدت خودداری کنیم. بسیار هستند کسانی که در مترو یا اتوبوس مشغول خوردن آن هم با دست هستند. درحالی که بعد از دست زدن به میله های نگه دارنده که دست بسیاری افراد که مطمئنا بین آن ها افراد با بیماری واگیردار هم بوده آلودگی به سطح دست های ما منتقل می شود، این یکی دیگه شوخی نداره پس صبر کنیم تا به منزل برسیم، کمی گرسنگی بهتر از آلوده شدن به یک بیماری خطرناک هست.
* پول و گوشی موبایل کثیف ترین چیزها. پول به عنوان چیزی که بین تمام افراد کشور در حال دست به دست شدن هست می تواند بزرگ ترین انتقال دهنده باشد. گوشی موبایلی که بیرون از منزل و با دست های آلوده به پول،مترو، اتوبوس و... آن را لمس می کنیم در جایگاه دوم قرار دارد. این روزها که گوشی جزء جدایی ناپذیر ما هست بهترین کار تهیه ی یک جعبه ی کامل پد الکلی و تمیز کردن گوشی موبایل با آن است. هر پد یک بار مصرف می باشد و به سادگی از داروخانه ها قابل خریداری ست.
* از خوردن غذا ها و خوراکی های سرد بیرون از منزل خودداری کنیم. سرد به هرچیزی که فرآیند آتش آن را پخته و ضد عفونی نکرده باشد اطلاق می شود از ساندویچ ژامبون گرفته تا سالاد فصل و سبزی. از قاشق و چنگال شخصی که در کیسه ی نایلونی تمیز همراه برده ایم استفاده کنیم.
* در منزل تمام میوه ها و سبزیجات را طی چند مرحله ضدعفونی و آبکشی نمایید و سپس میل نمایید.
* پیش از خوردن هر نوع خوراکی دست های خود را با آب و صابون مایع به خوبی بشوییم. استفاده از صابون های قالبی و جامد مشترک امکان شیوع و انتقال ویروس را به همراه دارد و به هیچ عنوان توصیه نمي شود.
* بعد از بازگشت به منزل ابتدا لباس های پوشیده شده در خارج از منزل را درآورده و در مکانی جدا از لباس های منزل قرار دهیم تا در تماس نباشند. دست ها و پاهای خود را کاملا دو الی سه بار بشوییم، اگر لباس آستین کوتاه داشته ایم هرمقدار از دست را که درتماس با محیط خارج از منزل بوده با آب و صابون بشوییم (در کل دوش گرفتن کامل توصیه می شود) سپس دست ها را با دستمال کاملا تمیز خشک کرده و لباس منزل تن کنیم. دستگاه موبایل خود را با پد الکلی کاملا ضد عفونی کنیم ( تمام قسمت های بیرون آن که قابل لمس هست) پد را دور انداخته و یک بار دیگر دست ها را بشوییم. باز هم پیش از خوردن هر نوع خوراکی دست ها را شسته و با دستمال یک بار مصرف بهداشتی (مارک معتبر دستمال کاغذی) خشک کنیم.
* در آخر باز هم تاکید می کنیم این بار رعایت نکردن اصول بهداشتی مساوی با آلوده شدن به ویروس کرونا و مرس است.
شما عمل کنید و به اشتراک بگذارید تا همه با هم با رعایت بهداشت بمب خطرناک را خنثی کردیم، شعار ما رعایت بهداشت و شستن دقیق دست ها قبل از خوردن هر چیزی است.




:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: